ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА |
|||||||
|
|||||||
Головна
>
Архів
>
№ 3 (2020): ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА
>
2
________________________________________________________ УДК 519.6:621.51 Технічна механіка, 2020, 3, 12- 17 ПРО ВПЛИВ ФОРМИ МЕРИДІОНАЛЬНОГО КОНТУРУ НА ЕНЕРГЕТИЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ВІДЦЕНТРОВОГО КОЛЕСА КОМПРЕСОРА DOI: https://doi.org/10.15407/itm2020.03.012 Кваша Ю. О., Зіневич Н. А.
Кваша Ю. О.
Роботу присвячено розвитку підходів до оптимального аеродинамічного проєктування відцентрових
коліс компресорів, що обумовлено практикою застосування відцентрових ступенів в компресорах
сучасних авіаційних газотурбінних двигунів та енергоустановок. Ціль роботи – розрахункове
дослідження впливу форми меридіонального контуру відцентрового колеса компресора на його
енергетичні характеристики. Як основний метод застосовується чисельне моделювання просторових
турбулентних газових течій у відцентрових колесах на основі повних усереднених рівнянь
Нав’є–Стокса й двопараметричної моделі турбулентності. Особливостями проведеного
розрахункового дослідження є: варіювання форми втулкової і периферійної частини
меридіонального контуру колеса в широких межах; формулювання критеріїв якості як усереднених
величин енергетичних характеристик відцентрового колеса в робочому діапазоні зміни витрати
повітря через колесо; систематичний перегляд області незалежних змінних у точках, що утворюють
рівномірно розподілену послідовність. В результаті дослідження на основі багатопараметричних
розрахунків показано, що у випадку безвідривної течії в міжлопатевих каналах колеса з вихідною
формою меридіонального контуру зміна цієї форми робить порівняно невеликий вплив на енергетичні
характеристики колеса. Відзначено, що в подібних випадках при аеродинамічному вдосконалюванні
відцентрових коліс представляється доцільним варіювати форму їхніх лопатей не в меридіональній
площині, а в окружному напрямку. Ці висновки отримано при використанні досить "грубої"
розрахункової сітки, що зберігає, проте, чутливість результатів розрахунку до зміни геометричних
параметрів відцентрового колеса. У цілому в роботі прояснено питання вибору шляху подальшого
аеродинамічного вдосконалювання робочих коліс відцентрових компресорних ступенів тоді, коли в
якості вихідного розглядається вже добре спроєктоване колесо з безвідривною течією у міжлопатевих
каналах. Отримані в роботі результати можуть бути використані при аеродинамічній оптимізації
відцентрових ступенів авіаційних газотурбінних двигунів.
відцентрове колесо компресора, меридіональний контур, крива Безьє, чисельне моделювання, енергетичні характеристики
1. Benini E., Giacometti S. Design, manufacturing and operation of a small turbojet-engine for research purposes. Applied Energy. 2007. Vol. 84. P. 1102–1116.
https://doi.org/10.1016/j.apenergy.2007.05.006
Copyright (©) 2020 Кваша Ю. О., Зіневич Н. А. Copyright © 2014-2020 Технічна механіка ____________________________________________________________________________________________________________________________ |
КЕРІВНИЦТВО ДЛЯ АВТОРІВ =================== Політика відкритого доступу =================== ПОЛОЖЕННЯ про етику публікацій =================== |