ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА |
||||||
|
||||||
Головна
>
Архів
>
№ 1 (2014): ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА
>
5
________________________________________________________ УДК 533.6.697; 662.61 Технічна механіка, 2014, 1, 37 - 45 До питання про вибір кінетичної моделі горіння водню при чисельному моделюванні надзвукової нерівноважної течії Дешко Г. Є.
У рамках стаціонарних рівнянь в’язкого шару з використанням маршового алгоритму проведено чисельне моделювання нерівноважного витікання надзвукового повітряно-водневого струменя в супутний надзвуковий потік у вісесиметричному каналі змінного перетину. Метою досліджень є вибір раціональної кінетичної моделі окислювання водню в кисні повітря, яка дозволяє визначити основні термогазодинамічні параметри турбулентної нерівноважної течії в каналі при мінімальних витратах обчислювальних ресурсів. Розглянуто кінетичні схеми, що описують процес окислювання водню в рамках 8 – 9 хімічних реакцій. Виконано попереднє тестування розглянутих схем у рамках моделі ідеального реактора. Вибір раціональної кінетичної моделі горіння водню при надзвуковій нерівноважній течії в каналі обґрунтовано на підставі порівняння із експериментальними даними. Досліджено вплив вмісту парів води на величину періоду індукції. Показано, що додавання парів води приводить до зменшення затримки запалення водню. У результаті проведених досліджень установлено, що кінетична модель горіння водню, що включає 9 хімічних реакцій, дозволяє адекватно визначити період індукції та величину тепловиділення в процесі горіння в надзвуковому потоці. Точність завдання початкового компонентного складу нерівноважної газової суміші істотно впливає на величину періоду індукції.
кінетична модель горіння, затримка запалення, модель в'язкого шару, маршовий алгоритм, експериментальні дані
1. Тимошенко В. И. Турбулентное смешение и горение сверхзвуковой воздушно-водородной струи в
спутном ограниченном дозвуковом потоке / В. И. Тимошенко, И. С. Белоцерковец // Аэродинамика.
Проблемы и перспективы : Сб. статей. – Харьков : Нац. аэрокосм. ун-т «Харьк. авиац. ин-т». – 2009. –
С. 158 – 175.
Copyright (©) 2014 Дешко Г. Є. Copyright © 2014-2018 Технічна механіка ____________________________________________________________________________________________________________________________ |
КЕРІВНИЦТВО ДЛЯ АВТОРІВ |