ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА
ISSN 1561-9184 (друкована версія), ISSN 2616-6380 (електронна версія)

English
Russian
Ukrainian
Головна > Архів > № 1 (2015): ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА > 8
________________________________________________________

УДК: 625.241

Технічна механіка, 2015, 1, 79 - 83

ПРО ЗЛОМИ ПРУЖИН РЕСОРНОГО КОМПЛЕКТУ ТИПОВИХ ВІЗКІВ ВАНТАЖНИХ ВАГОНІВ І РЕКОМЕНДАЦІЇ ПО ЗБІЛЬШЕННЮ ЇХ РІВНОМІЦНОСТІ

Д. О. Резнік

      АНОТАЦІЯ

      У даній статті проведено дослідження причин зламів пружин ресорного комплекту типових візків вантажних вагонів та розроблено рекомендації щодо збільшення їх рівноміцності. Протягом останніх десятиліть в Україні інтенсивно ведуться роботи з удосконалення окремих вузлів та елементів візків моделі 18-100, при цьому немодернізованим вузлам приділяється все менше уваги. Мета даної статті полягає в дослідженні ресорного підвішування типових візків, аналізі статистики зламів пружин та розробки рекомендацій щодо їх зменшення. Задача вирішується шляхом застосування статистичних методів дослідження з використанням комп'ютерного моделювання. Аналіз статистичних даних зламів пружин показав, що зламів внутрішніх пружин виявилося в 4 рази більше, ніж зовнішніх. В результаті розрахунків отримано, що напруження у внутрішній пружині на 25% більше, ніж у зовнішній, що може служити однією з причин зламів пружин. На підставі проведених досліджень і розрахунків пружин на допустимі напруження запропоновано два варіанти зміни геометричних параметрів пружин: збільшення кількості робочих витків зовнішньої і внутрішньої пружин з 5,5 до 7, збільшення зовнішнього діаметра внутрішньої пружини з 100 мм до 110 мм. За результатами моделювання коливань вантажного вагона зроблено висновок, що кращим є варіант збільшення зовнішнього діаметра внутрішньої пружини, тому що при цьому поліпшуються показники динамічних якостей вагона. Результати дослідження показують необхідність більш детального дослідження статистики зламів пружин, а також ефективність зміни геометрії внутрішніх пружин. Дане дослідження представляє цінність для залізничного транспорту і в першу чергу для Укрзалізниці, тому що зменшення кількості зламів пружин дозволить значно зменшити витрати на деповський ремонт вагонів. Pdf (Український)







      КЛЮЧОВІ СЛОВА

зломи пружин, ресорний комплект, візки вантажних вагонів, зміна геометрії пружин, рівноміцність, вантажні вагони

      ПОВНИЙ ТЕКСТ:

Pdf (Український)









      ПОСИЛАННЯ

1. Вагоны / Л. Д. Кузьмич, А. В. Кузнецов, Б. А. Ржавинский и др. // Под ред. Л. Д. Кузьмича. – М. : Маши- ностроение, 1978. – 376 с.

2. Пономарёв С. Д. Расчёт упругих элементов машин и приборов / С. Д. Пономарёв, Л. Е. Андреева. – Москва : Машиностроение, 1980. – 326 с.





Copyright (©) 2015 Д. О. Резнік

Copyright © 2014-2018 Технічна механіка


____________________________________________________________________________________________________________________________
КЕРІВНИЦТВО
ДЛЯ АВТОРІВ
Правила для авторів