ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА
ISSN 1561-9184 (друкована версія), ISSN 2616-6380 (електронна версія)

English
Ukrainian
Головна > Архів > № 1 (2020): ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА > 9
________________________________________________________

УДК 629.7

Технічна механіка, 2020, 1, 106 - 113

ДОСЛІДЖЕННЯ ДИНАМІКИ ВАНТАЖНИХ ВАГОНІВ, ОБЛАДНАНИХ ПРИСТРОЯМИ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РАДІАЛЬНОЇ УСТАНОВКИ КОЛІСНИХ ПАР

DOI: https://doi.org/10.15407/itm2020.01.106

Ушкалов В. Ф., Безрукавий Н. В.

      ПРО ЦИХ АВТОРІВ

Ушкалов В. Ф.
Інститут технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України,
Україна

Безрукавий Н. В.
Інститут технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України,
Україна

      АНОТАЦІЯ

      Сьогодні для мережі залізниць України актуальним завданням залишається скорочення витрат на обслуговування та ремонт парку вантажних вагонів і верхньої будови колії. Зростання завантаженості та швидкості руху поїздів призводить до суттєвого зносу техніки і колії, пов’язаного із зростанням силової взаємодії коліс і рейок. Одним із способів зменшення сил взаємодії і зносу коліс і рейок під час руху екіпажів по криволінійних ділянках колії є застосування пристроїв, що забезпечують радіальну установку колісних пар.
      Мета даної роботи полягала в аналізі впливу зміни конструкції візків вантажних вагонів за рахунок використання пристроїв, що забезпечують радіальну установку колісних пар, на показники динамічної взаємодії коліс і рейок, а також вибір їх раціональних параметрів для удосконалення ходових частин різних одиниць рухомого складу.
      Для вирішення поставлених задач використовувалися методи математичного моделювання, теорії коливань, теорії пружності.
      Виконано моделювання руху вантажних вагонів з різними варіантами конструкції візків по криволінійних ділянках колії. Аналіз отриманих результатів показав, що застосування пристроїв, які забезпечують радіальну установку колісних пар, чинить позитивний вплив на процеси взаємодії коліс і рейок. При цьому динамічні якості вагонів покращуються на (15 – 25) %, а показники взаємодії коліс і рейок на (20 – 45) %. Проведено вибір раціональних параметрів цих пристроїв, які дозволяють як суттєво знизити рівень динамічної взаємодії пари «колесо–рейка» при русі різних одиниць рухомого складу по криволінійних ділянках колії, так і забезпечити їх високі динамічні якості на прямих ділянках колії при русі зі швидкостями до 120 км/год.
      Pdf (Український)







      КЛЮЧОВІ СЛОВА

вантажний вагон, радіальна установка колісних пар, динаміка вагонів

      ПОВНИЙ ТЕКСТ:

Pdf (Український)









      ПОСИЛАННЯ

1. Кравченко О. О. Перспективы инновационного развития железнодорожного транспорта Украины: финансовые аспекты. Экономика промышленности. 2017. № 2(78). С. 22–36. https://doi.org/10.15407/econindustry2017.02.022

2. Iwnicki S. D. Handbook of Railway Vehicle Dynamics. London, CRC Press Publ. 2006. 527 p. https://doi.org/10.1201/9781420004892

3. Scheffel H. Self-steering wheelsets will reduce wear and permit higher speeds, Railway Gazette International, December 1976. P. 453–456.

4. Цыганская Л. В., Коршунов В. С. Разработка трехосной тележки с радиальной установкой колесных пар с осевой нагрузкой 25 тс. Известия Петербургского университета путей сообщения. 2017. № 4. С. 689–696.

5. Pyrgidis C. N. Railway Transportation Systems. Design, Construction and Operation. London, CRC Press Publ. 2016. 511 p. https://doi.org/10.1201/b19472

6. Kamoshita S., Umehara Y., Yamanaga Y., Suzuki M., Hondo T. Total Performance Evaluation of the Assist Steering System for Bolsterless Bogie. Quarterly Report of RTRI. 2018. Volume 59, Issue 4. P. 243–248. https://doi.org/10.2219/rtriqr.59.4_243

7. Moo H. H., Hoon A. D., Hyuk P. J. Wheelset Steering Angle of Railway Vehicle according to Primary Suspension Property. Journal of the Korean Society for Precision Engineering. 2015. Volume 32, Issue 7. P. 597–602. https://doi.org/10.7736/KSPE.2015.32.7.597

8. Ушкалов В. Ф., Лашко А. Д., Мокрий Т. Ф. Модернизация тележек грузовых вагонов как вариант обновления ходовых частей грузового подвижного состава. Вестник научно-исследовательского института железнодорожного транспорта. 2013. № 5. С. 8–15.

9. Нормы для расчета и проектирования вагонов железных дорог МПС колеи 1520 мм (несамоходных). Москва: ГосНИИВ-ВНИИЖТ, 1996. 319 с.

10. ДСТУ ГОСТ 33211:2017. Вагони вантажнi. Вимоги до мiцностi та динамiчних якостей (ГОСТ 33211-2014, IDТ). Введ. 2017-07-01. Київ: УкрНДНЦ, 2017. 58 с.





Copyright (©) 2020 Ушкалов В. Ф., Безрукавий Н. В.

Copyright © 2014-2020 Технічна механіка


____________________________________________________________________________________________________________________________
КЕРІВНИЦТВО
ДЛЯ АВТОРІВ
Правила для авторів =================== Політика відкритого доступу
Політика відкритого доступу =================== ПОЛОЖЕННЯ
про етику публікацій
ПОЛОЖЕННЯ про етику публікацій ===================