ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА
ISSN 1561-9184 (друкована версія), ISSN 2616-6380 (електронна версія)

English
Ukrainian
Головна > Архів > N 4 (2024): ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА > 9
________________________________________________________

УДК 629.2

Технічна механіка, 2024, 4, 89 - 96

ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ В ВАНТАЖНИХ ВАГОНАХ КОЛІС З НОВИМ ПРОФІЛЕМ ОБОДА ДЛЯ СПІЛЬНОЇ ЕКСПЛУАТАЦІЇ НА УКРАЇНСЬКИХ І ЄВРОПЕЙСЬКИХ ЗАЛІЗНИЦЯХ

DOI: https://doi.org/10.15407/itm2024.04.089

Мокрій Т. Ф., Лапіна Л. Г., Пасічник С. С.

      ПРО ЦИХ АВТОРІВ

Мокрій Т. Ф.
Інститут технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України,
Україна

Лапіна Л. Г.
Інститут технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України,
Україна

Пасічник С. С.
Інститут технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України,
Україна

      АНОТАЦІЯ

      Сьогодні для організації спільного залізничного сполучення між Україною та країнами Західної Європи, що мають різний стандарт колії, найбільш ефективним рішенням є використання розсувних колісних пар – системи, яка дозволяє рухомому складу автоматично адаптуватися до іншої ширини колії на спеціальних колійних пристроях. У разі практичного застосування такого рухомого складу на українських (ширина колії 1520 мм) та європейських (ширина колії 1435 мм) залізницях важливою задачею є забезпечення необхідної сумісності пари «колесо–рейка» з урахуванням відмінності профілів головок рейок Р65 (Україна) і UIC (Європа) та їх нахилу 1/20 і 1/40 відповідно. Для вирішення цієї проблеми в Інституті технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України (ІТМ НАНУ і ДКАУ) розроблено новий профіль поверхні кочення колеса ІТМ-73ЕС. Використання коліс з цим профілем у вантажних вагонах з перспективними візками моделі 18-7020 за прогнозними даними дозволить забезпечити високі динамічні якості екіпажа і прийнятні показники його взаємодії з колією на українських і європейських залізницях.
      Мета даної роботи полягала в оцінці ефективності використання профілю коліс ІТМ-73ЕС в вантажних вагонах з іншими вітчизняними візками в умовах експлуатації на українських і європейських залізницях. За результатами розрахунків виконано оцінку стійкості ходу вантажних вагонів в порожньому і завантаженому станах при русі з підвищеними швидкостями до 140 км/год по прямолінійних ділянках колій, а також показників їх взаємодії з коліями при русі в кругових кривих радіуса 300 м зі швидкістю 60 км/год з урахуванням різного ступеня бічного зносу рейок.
      Показано, що при застосуванні в вантажних вагонах з перспективними українськими візками моделей 18-7020 і 18-9817 залізничних коліс із новим зносостійким профілем обода ІТМ-73EС, а також з профілем ІТМ-73, який є одним із елементів технології комплексної модернізації візків моделі 18-100, в умовах спільної експлуатації на українських і європейських залізницях будуть забезпечені стійкість руху вагонів при експлуатаційних швидкостях до 120 км/год на прямолінійних ділянках, а також покращені показники їх взаємодії з коліями в криволінійних ділянках.
      Pdf (Український)







      КЛЮЧОВІ СЛОВА

вантажні вагони, профілі ободів коліс, стійкість руху, знос коліс і рейок

      ПОВНИЙ ТЕКСТ:

Pdf (Український)









      ПОСИЛАННЯ

1. Розсувні залізничні колісні пари. URL: https://www.railway.supply/uk/rozsuvni-zaliznichni-kolisni-pari/ (дата звернення 06.01.2023).

2. Михайлов Е. В. История создания и перспективы применения раздвижных колесных пар на железнодорожном транспорте. Вагонный парк. 2010. № 9. С. 50–53.

3. Михайлов Е. В. История создания и перспективы применения раздвижных колесных пар на железнодорожном транспорте (окончание). Вагонный парк. 2010. № 10. С. 35–39.

4. Дьомін Р. Ю., Дьомін Ю. В., Черняк Г. Ю., Мостович А. В. Науково-технічні основи створення залізничного рухомого складу типу «Схід-Захід»: монографія. Київ: вид-во СНУ ім. В. Даля, 2024. – 380 с. https://doi.org/10.33216/MonographSNU(978-617-8011-80-2)-2024-380

5. Піх Б. П., Корженевич І. П., Курган М. Б. Використання рухомого складу з розсувними колісними парами на напрямку Київ–Львів–Мостиська II. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. 2004. Вип. 3. С. 82–89. https://doi.org/10.15802/stp2004/20907

6. Курган Н., Возная Е. Повышение интероперабельности в международном железнодорожном сообщении Австрия – Словакия – Украина – Россия. Українські залізниці. 2014. № 12 (18). С. 24–33.

7. Kalivoda, J.; Neduzha, L. Running Dynamics of Rail Vehicles. Energies 2022, 15, 5843. https://doi.org/10.3390/en15165843

8. Ушкалов В. Ф., Мокрий Т. Ф., Малышева И. Ю. Математическая модель взаимодействия железнодорожного экипажа и пути с учетом распределения контактных сил по пятнам контакта. Техническая механика. 2015. № 2. С. 79–89.

9. Ушкалов В. Ф., Малышева И. Ю., Мащенко И. А., Пасичник С. С. Комплексная модернизация ходовых частей грузовых вагонов. Вагонный парк. 2007. № 2. С. 18–22.

10. Орлова А. М., Лесничий В. С., Харитонов Б. В. Технико-экономическое обоснование применения комплексной модернизации ходовых частей грузовых вагонов с установкой износостойких элементов А. Стаки и Амстед Рейл. Вестник Днепропетровского национального университета железнодорожного транспорта имени акад. В. Лазаряна. 2008. Вып. 23. С. 76–82. https://doi.org/10.15802/stp2008/15081

11. Двухосная тележка модель 18-7020 тип 2. URL: https://www.kvsz.com/index.php/ru/produktsiya/ gruzovoe-vagonostroenie/vagony-khoppery/item/833 (дата звернення 21.05.2023).

12. 18-9817 Візок двовісний TECHPROJECT GROUP/ URL: https://tpgroup27.wixsite.com>tp-group (дата звернення 1.09.2024)

13. Ushkalov V., Mokriy T., Malysheva I., Lapina L., Pasichnik S. and Bezrukavyi N. Reduction of freight car wheel wear of 1520 mm gauge railways. IOP Conf. Series: Materials Science and Engineering 985 (2020) 012004. https://doi.org/10.1088/1757-899X/985/1/012004

14. Мокрій Т. Ф., Малишева І. Ю., Пасічник С. С. Профіль обода коліс вантажного вагона з перспективними візками для умов спільної експлуатації на українських і європейських залізницях. Технічна механіка. 2023. № 4. С. 90–103. https://doi.org/10.15407/itm2023.04.090

15. Olofsson U., Telliskivi T. Wear, plastic deformation and friction of two rail steels – a full-scale test and a laboratory study. Wear. 2003. № 254 (1-2). Р. 80–93. https://doi.org/10.1016/S0043-1648(02)00291-0

16. Подъельников И. В. Определение типовых форм изношенных профилей головок рельсов на криволинейных участках пути. Техническая механика. 2009. № 3. С. 39–43.

17. ДСТУ ГОСТ 10791:2016 (ГОСТ 10791-2011, IDT). Колеса суцільнокатані. Технічні умови. Чинний від 01-09-2016. Київ: ДП «УкрНДНЦ», 2016. 53 с.

18. Esveld C. Modern Railway Track. Second Edition. MRT-Productions. 2001. 654 p.





Copyright (©) 2024 Мокрій Т. Ф., Лапіна Л. Г., Пасічник С. С.

Copyright © 2014-2024 Технічна механіка


____________________________________________________________________________________________________________________________
КЕРІВНИЦТВО
ДЛЯ АВТОРІВ
Правила для авторів =================== Політика відкритого доступу
Політика відкритого доступу =================== ПОЛОЖЕННЯ
про етику публікацій
ПОЛОЖЕННЯ про етику публікацій ===================