ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА
ISSN 1561-9184 (друкована версія), ISSN 2616-6380 (електронна версія)

English
Ukrainian
Головна > Архів > № 1 (2020): ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА > 11
________________________________________________________

УДК 629.7; 629.3

Технічна механіка, 2020, 1, 120 - 130

ВІБРОЗАХИСНА СИСТЕМА ОБ'ЄКТІВ РАКЕТНО-КОСМІЧНОЇ ТЕХНІКИ ПРИ ЇХНЬОМУ ТРАНСПОРТУВАННІ

DOI: https://doi.org/10.15407/itm2020.01.120

Пилипенко М. В.

      ПРО ЦИХ АВТОРІВ

Пилипенко М. В.
Інститут технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України,
Україна

      АНОТАЦІЯ

      Віброзахисні системи широко застосовуються для захисту об'єктів від динамічних впливів. Найбільш ефективними з них є пневматичні віброзахисні системи, у яких для забезпечення наднизьких власних частот коливань об'єкта, що захищається, усунуте основне протиріччя, властиве всім механічним (з металевими пружними елементами) віброзахисним системам, між несучою здатністю й жорсткістю пружного елемента. При використанні пневматичного пружного елемента можна забезпечити як завгодно малу (квазінульову) жорсткість на робочій ділянці статичної характеристики із прогресивним наростанням жорсткості при ході стиснення й відбою. Ґрунтуючись на цих принципах, запропоновано нову високоефективну систему віброзахисту об'єктів ракетно-космічної техніки й інших важких об'єктів машинобудування при їхньому транспортуванні залізничним, морським і автомобільним транспортом. Показано, що шляхом вибору конструкції й конструктивних параметрів можна забезпечити необхідні динамічні властивості віброзахисної системи, що характеризуються наднизькою власною частотою об'єкта, що захищається (менше 0,5 Гц) і необхідним коефіцієнтом демпфірування коливань. Розрахунковим і експериментальним шляхом показано можливість виключення з конструкції віброзахисної системи такого складного й дорогого у виготовленні елемента, як гідравлічний амортизатор, без якого неможлива робота будь-якої іншої віброзахисної системи як з металевими, так і з пневматичними пружними елементами. Розроблено і виготовлено прототип запропонованої віброзахисної системи, проведено його динамічні випробування й підтверджено високу ефективність віброзахисної системи при гасінні ударних і гармонійних збурень. Простота конструкції, технологічність у виготовленні, висока ефективність дозволяють рекомендувати запропоновану віброзахисну систему для використання як при транспортуванні ракетно-космічної техніки різними видами транспорту, так і при захисті від вібрації інших об'єктів, включаючи й саморушну важку техніку.
      Pdf (Український)







      КЛЮЧОВІ СЛОВА

віброзахисна система, власна частота коливань, амплітудно-фазочастотні характеристики, час релаксації, несуча здатність пневматичної підвіски, транспортування

      ПОВНИЙ ТЕКСТ:

Pdf (Український)









      ПОСИЛАННЯ

1. Равкин Г. О. Пневматическая подвеска автомобиля. М.: Госуд. научно-технич. издательство машиностроительной литературы, 1962. 289 с.

2. Product Catalog Air Actuators for Pneumatic Applications, промышленный каталог фирмы Contitech. 142 с.

3. Рампель Й. Шасси автомобиля. Элементы подвески. М.: Машиностроение, 1987. 288 с.

4. Акопян Р. А. Пневматическое подрессоривание автотранспортных средств (Вопросы теории и практики). Часть 2. Львов: Издательство при Львовском государственном университете издательского объединения «Высшая школа», 1980. 208 с.

5. Дербаремдикер А. Д. Амортизаторы транспортных машин. М.: Машиностроение, 1985. 200 с.

6. Пилипенко М. В. Динамические характеристики пневматической виброзащитной системы сиденья водителя транспортного средства. Техническая механика. 2009. № 2. С. 11–26.

7. Пилипенко М. В. Разработка математической модели пневматической виброзащитной системы сидения водителя транспортного средства. Техническая механика. 2009. № 1. С. 56–70.

8. Пилипенко М. В., Пайдем Р. А. Определение основных свойств пневматической подвески по результатам статических испытаний. Техническая механика. 2005. № 2. С. 147–157.

9. Пилипенко М В. Методика определения профиля плунжера пневматической подвески. Техническая механика. 2006. № 2. С. 158–166.

10. Пилипенко М. В. Разработка математической модели автономной пневматической подвески сидения водителя транспортного средства с прямым включением виброзащитного модуля. Техническая механика. 2008. № 1.С. 38–49.

11. Пилипенко М. В. Определение основных свойств пневматической подвески. Техническая механика. 2006. № 1. С. 171–185.





Copyright (©) 2020 Пилипенко М. В.

Copyright © 2014-2020 Технічна механіка


____________________________________________________________________________________________________________________________
КЕРІВНИЦТВО
ДЛЯ АВТОРІВ
Правила для авторів =================== Політика відкритого доступу
Політика відкритого доступу =================== ПОЛОЖЕННЯ
про етику публікацій
ПОЛОЖЕННЯ про етику публікацій ===================