ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА
ISSN 1561-9184 (друкована версія), ISSN 2616-6380 (електронна версія)

English
Russian
Ukrainian
Головна > Архів > № 4 (2021): ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА > 12
________________________________________________________

УДК 629.7

Технічна механіка, 2021, 4, 129 - 136

УДОСКОНАЛЕННЯ КОНТАКТНОЇ ПАРИ «КОЛЕСО–РЕЙКА» ДЛЯ ПОКРАЩАННЯ УМОВ ВЗАЄМОДІЇ З КОЛІЄЮ ЗАЛІЗНИЧНИХ ЕКІПАЖІВ З ПІДВИЩЕНИМ ОСЬОВИМ НАВАНТАЖЕННЯМ

DOI: https://doi.org/10.15407/itm2021.04.129

Мокрій Т. Ф., Малишева І. Ю., Безрукавий Н. В., Ладигін І. М.

      ПРО ЦИХ АВТОРІВ

Мокрій Т. Ф.
Інститут технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України,
Україна

Малишева І. Ю.
Інститут технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України,
Україна

Безрукавий Н. В.
Інститут технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України,
Україна

Ладигін І. М.
Інститут технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України,
Україна

      АНОТАЦІЯ

      Сьогодні у світі все ясніше простежуються тенденції розвитку залізничного транспорту у напрямку підвищення осьових навантажень вантажних вагонів, що дає значний економічний ефект. При цьому відіграє роль не лише конструкція вагона, але й коефіцієнт вантажопідйомності: чим вище цей коефіцієнт, тим економічно ефективніше використання вагона. Тому один з пріоритетних напрямків в освоєнні зростаючих об'ємів перевезень вантажів і підвищенні ефективності роботи світових залізниць – це збільшення вагових норм вантажних потягів. Для підготовки мережі залізниць до пропуску вагонів з підвищеними осьовими навантаженнями потрібна розробка заходів по зниженню деформованості колії, зокрема, підбір відповідних профілів коліс і рейок.
      Мета роботи полягала у розробці рекомендацій щодо удосконалення контактної пари «колесо–рейка» для покращання умов вписування залізничних екіпажів з підвищеним осьовим навантаженням у криволінійні ділянки колії вітчизняних залізниць. У цій статті наведено розроблений зносостійкий профіль головки рейки R-ITM. Вивчено вплив нового профілю на процеси взаємодії з колією різних вантажних вагонів при розрахунках їх вписування з постійною швидкістю в криву радіуса 300 м. При цьому особлива увага приділялася взаємодії з колією вантажного вагона нового покоління з візками моделі 18-9817 з підвищеним до 25 тс осьовим навантаженням.
      Виконані дослідження дозволили сформулювати такі рекомендації: для покращання умов вписування у криволінійні ділянки колії залізничних екіпажів з підвищеним осьовим навантаженням, зниження негативного впливу на колію та збільшення рівня безпеки руху рекомендовано використання нових розроблених профілів контактної пари: у вагонах – профілів ободів коліс ІТМ-73-03; на колії – профілів головок зовнішніх рейок R-ITM та головок внутрішніх стандартних рейок Р65.
      Pdf (Український)







      КЛЮЧОВІ СЛОВА

профіль головки рейки, вантажний вагон з підвищеним осьовим навантаженням, вписування у криволінійні ділянки колії, удосконалення контактної пари «колесо–рейка»

      ПОВНИЙ ТЕКСТ:

Pdf (Український)









      ПОСИЛАННЯ

1. Тенденции развития современного вагоностроения. URL: http://scbist.com/wiki/18428-tendencii-razvitiya-sovremennogo-vagonostroeniya.html (дата звернення 08.08.17).

2. William J. H., Ebersohn W., Lundgren J., Tournay H., Zakharov S. Guidelines to Best Practices for Heavy Haul Railway Operations: Wheel and Rail Interface Issues. USA: International Heavy Haul Association, 2001. 482 p.

3. Бороненко Ю., Третьяков А., Зимакова М. Оценка возможности и эффективности повышения осевых нагрузок грузовых вагонов. Вестник Института проблем естественных монополий: Техника железных дорог. 2017. № 1. С. 32–37.

4. Тележка двухосная 18-9817 с нагрузкой от колесной пары на рельс 25 тс. URL: http://okb.at.ua/publ/telezhka_dvukhosnaja_modeli_18_9817_s_nagruzkoj_ot_kolesnoj_pary_na_relsy_25t/1-1-0-6 (дата звернення 23.12.16).

5. Ушкалов В. Ф., Мокрий Т. Ф., Малышева И. Ю., Безрукавый Н. В. Износостойкий профиль колеса для грузового вагона с повышенной осевой нагрузкой. Технічна механіка. 2018. № 1. С. 20–29. https://doi.org/10.15407/itm2018.01.020

6. Magel E., Tajaddini A. Оптимизация профилей колес и рельсов. Железные дороги мира. 2007. № 10. С. 62–64.

7. Zakharov S., Goryacheva I., Bogdanov V., Pogorelov D., Zharov I. Problems with Wheel and Rail Profiles Selection and Optimization. Wear. 2008. V. 265. P. 1266–1272. https://doi.org/10.1016/j.wear.2008.03.026





Copyright (©) 2021 Мокрій Т. Ф., Малишева І. Ю., Безрукавий Н. В., Ладигін І. М.

Copyright © 2014-2021 Технічна механіка


____________________________________________________________________________________________________________________________
КЕРІВНИЦТВО
ДЛЯ АВТОРІВ
Правила для авторів =================== Політика відкритого доступу
Політика відкритого доступу =================== ПОЛОЖЕННЯ
про етику публікацій
ПОЛОЖЕННЯ про етику публікацій ===================