|
Головна
>
Архів
>
№ 4 (2021): ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА
>
12
________________________________________________________
УДК 629.7
Технічна механіка, 2021, 4, 129 - 136
УДОСКОНАЛЕННЯ КОНТАКТНОЇ ПАРИ «КОЛЕСО–РЕЙКА» ДЛЯ ПОКРАЩАННЯ УМОВ ВЗАЄМОДІЇ З КОЛІЄЮ ЗАЛІЗНИЧНИХ ЕКІПАЖІВ З ПІДВИЩЕНИМ ОСЬОВИМ НАВАНТАЖЕННЯМ
DOI:
https://doi.org/10.15407/itm2021.04.129
Мокрій Т. Ф., Малишева І. Ю., Безрукавий Н. В., Ладигін І. М.
Мокрій Т. Ф.
Інститут технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України,
Україна
Малишева І. Ю.
Інститут технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України,
Україна
Безрукавий Н. В.
Інститут технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України,
Україна
Ладигін І. М.
Інститут технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України,
Україна
Сьогодні у світі все ясніше простежуються тенденції розвитку залізничного транспорту у напрямку
підвищення осьових навантажень вантажних вагонів, що дає значний економічний ефект. При цьому
відіграє роль не лише конструкція вагона, але й коефіцієнт вантажопідйомності: чим вище цей
коефіцієнт, тим економічно ефективніше використання вагона. Тому один з пріоритетних напрямків
в освоєнні зростаючих об'ємів перевезень вантажів і підвищенні ефективності роботи світових
залізниць – це збільшення вагових норм вантажних потягів. Для підготовки мережі залізниць до
пропуску вагонів з підвищеними осьовими навантаженнями потрібна розробка заходів по зниженню
деформованості колії, зокрема, підбір відповідних профілів коліс і рейок.
Мета роботи полягала у розробці рекомендацій щодо удосконалення контактної пари «колесо–рейка»
для покращання умов вписування залізничних екіпажів з підвищеним осьовим навантаженням у
криволінійні ділянки колії вітчизняних залізниць. У цій статті наведено розроблений
зносостійкий профіль головки рейки R-ITM. Вивчено вплив нового профілю на процеси взаємодії
з колією різних вантажних вагонів при розрахунках їх вписування з постійною швидкістю в криву
радіуса 300 м. При цьому особлива увага приділялася взаємодії з колією вантажного вагона
нового покоління з візками моделі 18-9817 з підвищеним до 25 тс осьовим навантаженням.
Виконані дослідження дозволили сформулювати такі рекомендації: для покращання умов вписування
у криволінійні ділянки колії залізничних екіпажів з підвищеним осьовим навантаженням, зниження
негативного впливу на колію та збільшення рівня безпеки руху рекомендовано використання нових
розроблених профілів контактної пари: у вагонах – профілів ободів коліс ІТМ-73-03; на колії
– профілів головок зовнішніх рейок R-ITM та головок внутрішніх стандартних рейок Р65.
профіль головки рейки, вантажний вагон з підвищеним осьовим навантаженням,
вписування у криволінійні ділянки колії, удосконалення контактної пари «колесо–рейка»
1. Тенденции развития современного вагоностроения. URL: http://scbist.com/wiki/18428-tendencii-razvitiya-sovremennogo-vagonostroeniya.html (дата звернення 08.08.17).
2. William J. H., Ebersohn W., Lundgren J., Tournay H., Zakharov S. Guidelines to Best Practices for Heavy Haul Railway Operations: Wheel and Rail Interface Issues. USA: International Heavy Haul Association, 2001. 482 p.
3. Бороненко Ю., Третьяков А., Зимакова М. Оценка возможности и эффективности повышения осевых нагрузок грузовых вагонов. Вестник Института проблем естественных монополий: Техника железных дорог. 2017. № 1. С. 32–37.
4. Тележка двухосная 18-9817 с нагрузкой от колесной пары на рельс 25 тс. URL: http://okb.at.ua/publ/telezhka_dvukhosnaja_modeli_18_9817_s_nagruzkoj_ot_kolesnoj_pary_na_relsy_25t/1-1-0-6 (дата звернення 23.12.16).
5. Ушкалов В. Ф., Мокрий Т. Ф., Малышева И. Ю., Безрукавый Н. В. Износостойкий профиль колеса для грузового вагона с повышенной осевой нагрузкой. Технічна механіка. 2018. № 1. С. 20–29.
https://doi.org/10.15407/itm2018.01.020
6. Magel E., Tajaddini A. Оптимизация профилей колес и рельсов. Железные дороги мира. 2007. № 10. С. 62–64.
7. Zakharov S., Goryacheva I., Bogdanov V., Pogorelov D., Zharov I. Problems with Wheel and Rail Profiles Selection and Optimization. Wear. 2008. V. 265. P. 1266–1272.
https://doi.org/10.1016/j.wear.2008.03.026
Copyright (©) 2021 Мокрій Т. Ф., Малишева І. Ю., Безрукавий Н. В., Ладигін І. М.
Copyright © 2014-2021 Технічна механіка
____________________________________________________________________________________________________________________________
|
КЕРІВНИЦТВО ДЛЯ АВТОРІВ
===================
Політика відкритого доступу
===================
ПОЛОЖЕННЯ
про етику публікацій
===================
|