ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА |
|||||||
|
|||||||
Головна
>
Архів
>
N 4 (2024): ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА
>
1
________________________________________________________ УДК 533.697 Технічна механіка, 2024, 4, 3- 9 ДО АЕРОДИНАМІЧНОГО ВДОСКОНАЛЕННЯ ПОВІТРОЗАБІРНИКІВ АВІАЦІЙНИХ ГАЗОТУРБІННИХ ДВИГУНІВ DOI: https://doi.org/10.15407/itm2024.04.003 Кваша Ю. О., Петрушенко Н. В.
Кваша Ю. О.
Робота присвячена розвитку підходів до аеродинамічного вдосконалення вхідних пристроїв
авіаційних газотурбінних двигунів. Повітрозабірники, що є основними елементами цих
пристроїв, повинні забезпечувати достатню рівномірність потоку на вході в компресор
двигуна. Ціль роботи – розрахункова оцінка впливу форми середньої лінії каналу
повітрозабірника на нерівномірність розподілу параметрів потоку у його вихідному
перерізі. Як основний інструмент дослідження застосовується чисельне моделювання
просторових турбулентних газових течій на основі повних усереднених рівнянь Нав'є–Стокса
і двохпараметричної моделі турбулентності. Для одного з варіантів повітрозабірника (ПЗ)
авіаційного турбогвинтового двигуна проведено оцінку впливу форми середньої лінії каналу
ПЗ на нерівномірність розподілу параметрів потоку у його вихідному перерізі. На основі
чисельного моделювання просторового турбулентного потоку в проточній частині ПЗ
показано, що варіювання форми середньої лінії помітно впливає на величини коефіцієнта
нерівномірності розподілу чисел Маха і тиску у вихідному перерізі ПЗ навіть при
збереженні значень координат двох вибраних точок лінії на вході і на виході з каналу
та при збереженні напряму лінії у цих точках. При цьому є можливість зменшення величин
вказаного коефіцієнта шляхом раціонального вибору форми варійованої середньої лінії.
В цілому в роботі продемонстровано, що форма середньої лінії каналу ПЗ є важливим
фактором, урахування якого дозволяє зменшити нерівномірність розподілу параметрів
потоку на виході з каналу при забезпеченні конструктивних обмежень на габаритні
розміри і кути входу і виходу потоку в ПЗ. Достовірність отриманих результатів
забезпечується розглядом реальної конструкції ПЗ і застосуванням розробленого раніше
і неодноразово перевіреного методу чисельного моделювання. Результати роботи можуть
бути використані при аеродинамічному вдосконаленні вхідних пристроїв авіаційних
газотурбінних двигунів.
повітрозабірник, середня лінія каналу, нерівномірність розподілу параметрів потоку, коефіцієнт нерівномірності, чисельне моделювання
1. Шмырёв В. Ф. Особенности проектирования носка воздухозаборника турбовентиляторного двигателя. Открытые информационные и компьютерные интегрированные технологии. 2019. № 86. С. 25–36.
Copyright (©) 2024 Кваша Ю. О., Петрушенко Н. В. Copyright © 2014-2024 Технічна механіка ____________________________________________________________________________________________________________________________ |
КЕРІВНИЦТВО ДЛЯ АВТОРІВ =================== Політика відкритого доступу =================== ПОЛОЖЕННЯ про етику публікацій =================== |