ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА |
|||||||
|
|||||||
Головна
>
Архів
>
№ 2 (2018): ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА
>
4
________________________________________________________ УДК 621.002.56 Технічна механіка, 2018, 2, 44 - 59 СПІЛЬНЕ ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДІВ ВИПАДКОВОГО ПОШУКУ З ГРАДІЄНТНИМИ МЕТОДАМИ ОПТИМІЗАЦІЇ ПРОЕКТНИХ ПАРАМЕТРІВ І ПРОГРАМ КЕРУВАННЯ РАКЕТНИМ ОБ'ЄКТОМ Сєнькін В. С., Сюткіна-Доронина С. В.
Сєнькін В. С.
Мета статті – розробка методичного забезпечення для оптимізації на початковому етапі проектування основних характеристик керованого об'єкта (КО) з маршовим ракетним двигуном на твердому паливі, що включає формалізацію комплексної задачі спільної оптимізації проектних параметрів, параметрів траєкторії і програм керування рухом КО, який може здійснювати політ по балістичній, аеробалістичній або комбінованій траєкторіях. Задачу сформульовано як задачу теорії оптимального керування з обмеженнями у вигляді рівностей і диференціальних зв'язків. До складу параметрів, які оптимізуються, включені проектні параметри КО, параметри, що визначають програми керування рухом КО на різних ділянках траєкторії. Запропоновано підхід до формування програм керування КО у вигляді поліномів, що дозволяє звести задачу теорії оптимального управління до задачі нелінійного математичного програмування. Про-ведено огляд методів оптимізації та виконано порівняльний аналіз методів випадкового пошуку з градієн-тними методами. Показано доцільність застосування на першому етапі генетичного алгоритму випадкового пошуку, за допомогою якого проводиться швидке і повне дослідження всього простору пошуку оптимального розв’язку і знаходиться розв’язок, найбільш наближений до глобального оптимуму цільового функціоналу. Потім на наступному етапі пропонується використовувати градієнтний метод покоординатного спуску в околиці знайденого на першому етапі розв’язку для знаходження глобального оптимуму цільового функціоналу. Запропоновано підхід для розв’язання сформульованої задачі, що дозволяє з необхідною для проектних досліджень точністю визначати оптимальні в заданому класі функцій програми керування рухом і раціональні значення проектних параметрів КО. Наведені алгоритми, що використані для оптимізації проектних параметрів, параметрів траєкторії і програм керування КО, можуть використовуватися проектними організаціями на початковому етапі проектування об'єктів ракетно-космічної техніки різного призначення.
керований об'єкт, маршовий ракетний двигун на твердому паливі, початковий етап проектування, проектні параметри, програми керування рухом, цільовий функціонал, оптимізація, методи випадкового пошуку, гра-дієнтні методи
1. Тарасов Е. В. Алгоритм оптимального проектирования летательного аппарата. М.: Машиностроение. 1970. 364 с.
Copyright (©) 2018 Сєнькін В. С., Сюткіна-Доронина С. В. Copyright © 2014-2018 Технічна механіка ____________________________________________________________________________________________________________________________ |
КЕРІВНИЦТВО ДЛЯ АВТОРІВ |