ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА |
|||||||
|
|||||||
Головна
>
Архів
>
№ 3 (2020): ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА
>
6
________________________________________________________ УДК 621.926, 533.17) Технічна механіка, 2020, 3, 54 - 63 ВПЛИВ МІСЦЯ РОЗТАШУВАННЯ ЕЛЕМЕНТУ КЕРУВАННЯ ГАЗОВИМИ ПОТОКАМИ В ЕЖЕКТОРНОМУ ВУЗЛІ НА ХАРАКТЕР ТЕЧІЇ ПОТОКУ DOI: https://doi.org/10.15407/itm2020.03.054 Ігнатьєв О. Д., Шевельова Г. М.
Ігнатьєв О. Д.
Стаття присвячена чисельному моделюванню течії в ежекторі струминного млина, оснащеного
елементом керування газовими потоками. Цей елемент являє собою канал, звідки в розгінну
трубку ежектору надходить додатковий потік газу. Керування газовими потоками в ежекторі
млина за рахунок використання енергії додаткових потоків газу дозволяє підвищити швидкість
основного потоку на виході з розгінної трубки ежектору і створює захисний шар навколо
стінок трубки для запобігання зносу конструкції. Разом з тим відсутні обґрунтування
вибору оптимальних параметрів управління, методики та наукові способи контролю за
газовими потоками в каналах ежектору. Мета даної роботи – дослідити вплив місця
розташування елементу керування газовими потоками на газодинамічні характеристики
ежектору, а також на характер течії в каналах пристрою. Числове дослідження проводилося
в програмному комплексі Ansys Fluent з використанням моделі турбулентності SST k-?.
У процесі досліджень змінювався тиск додаткового потоку газу, а також відстань від
вхідної частини розгінної трубки до місця розташування каналу підведення енергоносія.
Кут підведення додаткового потоку газу становив 20?. В результаті числового моделювання
отримано картини течії в ежекторі в залежності від розташування елементу керування
газовими потоками. Побудовано лінії струму додаткового потоку газу. Представлено
залежності зміни середньої швидкості течії на виході з розгінної трубки від тиску
додаткового потоку енергоносія і місць розташування елементу керування газовими
потоками. Визначено максимальні значення середніх швидкостей на виході для заданих
діапазонів значень тисків. Отримано залежності витрат енергоносія від розташування
елементу керування і тиску додаткового потоку газу. У статті представлено обґрунтування
вибору параметрів керування газовими потоками, які забезпечують максимальну швидкість
змішаного потоку на виході з розгінної трубки при найменших витратах газу. Результати
дослідження можуть бути використані для удосконалення технологічних процесів обробки
матеріалів.
елементи керування, ежекторний вузол, числове моделювання, додатковий потік газу
1. Нікулін О. Ф., Тітенко О. М. Математична модель руху двофазового потоку в прискорюючому каналі. Вісник Національного авіаційного університету. 2010. Т. 42. № 1. С. 65–69.
https://doi.org/10.18372/2306-1472.42.1814
Copyright (©) 2020 Ігнатьєв О. Д., Шевельова Г. М. Copyright © 2014-2020 Технічна механіка ____________________________________________________________________________________________________________________________ |
КЕРІВНИЦТВО ДЛЯ АВТОРІВ =================== Політика відкритого доступу =================== ПОЛОЖЕННЯ про етику публікацій =================== |