ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА |
|||||||
|
|||||||
Головна
>
Архів
>
№ 1 (2022): ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА
>
7
________________________________________________________ УДК 629.7 Технічна механіка, 2022, 1, 67- 76 ДОСЛІДЖЕННЯ ПРУЖНО-ДЕФОРМОВАНОГО СТАНУ ПАРИ «КОЛЕСО-РЕЙКА» З РІЗНИМИ ПОЧАТКОВИМИ ПРОФІЛЯМИ І СТУПЕНЕМ ЇХНЬОГО ЗНОСУ DOI: https://doi.org/10.15407/itm2022.01.067 Пасічник С. С., Безрукавий Н. В.
Пасічник С. С.
Актуальною задачею для залізничного транспорту України є інтегрування до загальносвітової
транспортної системи. Як відомо, вітчизняні та європейські залізниці відрізняються
параметрами рейкової колії, що ускладнює залізничне сполучення. Міжнародний досвід
показав, що найбільш перспективним шляхом вирішення цієї проблеми є застосування
розсувних колісних пар, здатних підлаштовуватися під різну ширину колії. Також на
залізницях України та країн ЄС застосовуються різні профілі коліс та рейок, форма яких
значно впливає на взаємодію колії та рухомого складу. Як відомо, в процесі експлуатації
ці форми можуть значно змінювати свою геометрію за рахунок припрацювання контактуючих
тіл, а це може призвести до низки негативних наслідків через неузгодженість форм
профілів коліс та рейок. Метою даної роботи є дослідження впливу зміни початкової форми
профілів коліс та рейок в процесі зносу на їхній пружно-деформований стан для колісних
пар, що рухаються по коліях 1520 мм та 1435 мм без заміни візків рухомого складу. При
дослідженні форм профілів зношених коліс та рейок застосовувалися методи математичного
та комп’ютерного моделювання. В якості методу дослідження пружно-деформованого стану
контактної пари "колесо–рейка" застосовувався метод скінченних елементів, який дозволяє
аналізувати різні інженерні конструкції зі складною геометрією і дає можливість
проводити моделювання фізичних процесів в тривимірному просторі. В роботі виконано
дослідження взаємодії зношених коліс та рейок з початковими профілями, що
застосовуються на просторі колій 1520 мм та 1435мм. Отримано розподіл контактних
напружень по зонах профілю колеса та рейки для теоретично можливих в експлуатації
варіантів контактних пар "колесо–рейка" при залізничному сполученні України та країн
ЄС. Аналіз отриманих результатів дозволив провести оцінку умов взаємодії рухомого
складу та рейкової колії при залізничному сполученні України з країнами ЄС без зміни
колісних пар. За результатами досліджень впливу зміни форми профілів коліс на
пружно-деформований стан було запропоновано рекомендації щодо доцільності застосування
існуючих профілів та намічено шляхи вдосконалення геометрії ободів колісних пар, що
рухаються по коліях 1520 мм та 1435 мм без заміни візків рухомого складу.
залізничне сполучення України та країн ЄС, зношені профілі коліс та рейок, пружно-деформований стан контактної пари "колесо–рейка"
1. Національна транспортна стратегія України на період до 2030 року. М-во інфраструктури України. URL: https://mtu.gov.ua/news/28581.html
Copyright (©) 2022 Пасічник С. С., Безрукавий Н. В. Copyright © 2014-2022 Технічна механіка ____________________________________________________________________________________________________________________________ |
КЕРІВНИЦТВО ДЛЯ АВТОРІВ =================== Політика відкритого доступу =================== ПОЛОЖЕННЯ про етику публікацій =================== |