ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА
ISSN 1561-9184 (друкована версія), ISSN 2616-6380 (електронна версія)

English
Ukrainian
Головна > Архів > N 2 (2024): ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА > 9
________________________________________________________

УДК 629.4.015

Технічна механіка, 2024, 2, 106- 111

ДИНАМІЧНІ ЯКОСТІ ПАСАЖИРСЬКОГО ПОЇЗДА ЗЧЛЕНОВАНОЇ КОНСТРУКЦІЇ

DOI: https://doi.org/10.15407/itm2024.02.106

Ковтун О. М., Малий В. В., Марковa O. М.

      ПРО ЦИХ АВТОРІВ

Ковтун О. М.
Інститут технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України,
Україна

Малий В. В.
Інститут технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України,
Україна

Марковa O. М.
Інститут технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України,
Україна

      АНОТАЦІЯ

      Актуальність даної роботи полягає в необхідності оновлення вітчизняного рухомого складу і його інтеграції в загальноєвропейський ринок транспортних послуг. Впровадження швидкісного руху поїздів потребує підвищеної уваги до теоретичних досліджень, спрямованих на покращення динаміки рухомого складу. Аналіз безпеки руху пасажирських поїздів вітчизняними та європейськими залізничними коліями різного стану та обрису передбачає оцінку їх динамічних показників. При цьому необхідно розглядати режими руху, що встановилися, та перехідні режими руху. Такий підхід до теоретичних досліджень дозволяє підвищити показники безпеки руху швидкісних пасажирських поїздів. У статті наведено результати теоретичної оцінки динамічних характеристик пасажирських поїздів зчленованого та стандартного типів. Вагони обох поїздів оснащені колесами з різним профілем, які використовуються на українських та європейських залізницях. Оцінка прогнозних динамічних характеристик пасажирського поїзда зчленованої конструкції показала, що його вагони мають кращі динамічні якості, що підвищує комфортність поїздок для пасажирів і безпеку руху у всьому діапазоні допустимих швидкостей в штатних режимах. При цьому рух таких поїздів по криволінійних ділянках колії малого і середнього радіусів небажаний. Крім цього вартість поїзда зчленованої конструкції нижче в порівнянні зі звичайним поїздом за рахунок зменшення кількості ходових частин (візків). Також проведено оцінку динамічних показників поїздів для випадків обладнання вагонів колесами, що забезпечують їх сумісність з рейками при переході пасажирських поїздів з однієї колії на іншу при спільній експлуатації на українських та європейських залізницях. Розрахунки показали, що використання коліс з універсальним зносостійким профілем поверхні кочення не погіршує ходові якості вагонів поїздів, що розглядаються.
      Pdf (Український)







      КЛЮЧОВІ СЛОВА

пасажирський зчленований поїзд, безпека руху, динамічні показники

      ПОВНИЙ ТЕКСТ:

Pdf (Український)









      ПОСИЛАННЯ

1.Markova O., Kovtun H., Maliy V. Mathematical modeling of articulated passenger train spatial vibrations. Технічна механіка. 2021. № 2. С. 91–99. https://doi.org/10.15407/itm2021.02.091

2.Haque I., Nagurka M. Modelling and linear analysis of high-speed articulated trainsets. Int. J. of Vehicle Design. 2001. Vol. 26. Nos. 2/3. Pp. 249–263. https://doi.org/10.1504/IJVD.2001.001942

3.Нормы для расчета и проектирования вагонов железных дорог колеи 1520 мм (несамоходных). М.: ГосНИИВ-ВНИИЖТ, 1996. 319 с.

4.Мокрій Т. Ф., Малишева І. Ю., Лапіна Л. Г., Безрукавий Н. В. Профіль ободу коліс пасажирського вагона для умов спільної експлуатації на українських і європейських залізницях. Технічна механіка. 2022. № 4. С. 111–120. https://doi.org/10.15407/itm2022.04.111





Copyright (©) 2024 Ковтун О. М., Малий В. В., Марковa O. М.

Copyright © 2014-2024 Технічна механіка


____________________________________________________________________________________________________________________________
КЕРІВНИЦТВО
ДЛЯ АВТОРІВ
Правила для авторів =================== Політика відкритого доступу
Політика відкритого доступу =================== ПОЛОЖЕННЯ
про етику публікацій
ПОЛОЖЕННЯ про етику публікацій ===================