ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА |
|||||||
|
|||||||
Головна
>
Архів
>
N 2 (2024): ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА
>
9
________________________________________________________ УДК 629.4.015 Технічна механіка, 2024, 2, 106- 111 ДИНАМІЧНІ ЯКОСТІ ПАСАЖИРСЬКОГО ПОЇЗДА ЗЧЛЕНОВАНОЇ КОНСТРУКЦІЇ DOI: https://doi.org/10.15407/itm2024.02.106 Ковтун О. М., Малий В. В., Марковa O. М.
Ковтун О. М.
Актуальність даної роботи полягає в необхідності оновлення вітчизняного рухомого складу і його
інтеграції в загальноєвропейський ринок транспортних послуг. Впровадження швидкісного руху
поїздів потребує підвищеної уваги до теоретичних досліджень, спрямованих на покращення динаміки
рухомого складу. Аналіз безпеки руху пасажирських поїздів вітчизняними та європейськими
залізничними коліями різного стану та обрису передбачає оцінку їх динамічних показників. При
цьому необхідно розглядати режими руху, що встановилися, та перехідні режими руху. Такий підхід
до теоретичних досліджень дозволяє підвищити показники безпеки руху швидкісних пасажирських
поїздів. У статті наведено результати теоретичної оцінки динамічних характеристик пасажирських
поїздів зчленованого та стандартного типів. Вагони обох поїздів оснащені колесами з різним
профілем, які використовуються на українських та європейських залізницях. Оцінка прогнозних
динамічних характеристик пасажирського поїзда зчленованої конструкції показала, що його вагони
мають кращі динамічні якості, що підвищує комфортність поїздок для пасажирів і безпеку руху у
всьому діапазоні допустимих швидкостей в штатних режимах. При цьому рух таких поїздів по
криволінійних ділянках колії малого і середнього радіусів небажаний. Крім цього вартість поїзда
зчленованої конструкції нижче в порівнянні зі звичайним поїздом за рахунок зменшення кількості
ходових частин (візків). Також проведено оцінку динамічних показників поїздів для випадків
обладнання вагонів колесами, що забезпечують їх сумісність з рейками при переході пасажирських
поїздів з однієї колії на іншу при спільній експлуатації на українських та європейських
залізницях. Розрахунки показали, що використання коліс з універсальним зносостійким профілем
поверхні кочення не погіршує ходові якості вагонів поїздів, що розглядаються.
пасажирський зчленований поїзд, безпека руху, динамічні показники
1.Markova O., Kovtun H., Maliy V. Mathematical modeling of articulated passenger train spatial vibrations. Технічна механіка. 2021. № 2. С. 91–99.
https://doi.org/10.15407/itm2021.02.091
Copyright (©) 2024 Ковтун О. М., Малий В. В., Марковa O. М. Copyright © 2014-2024 Технічна механіка ____________________________________________________________________________________________________________________________ |
КЕРІВНИЦТВО ДЛЯ АВТОРІВ =================== Політика відкритого доступу =================== ПОЛОЖЕННЯ про етику публікацій =================== |