ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА
ISSN 1561-9184 (друкована версія), ISSN 2616-6380 (електронна версія)

English
Ukrainian
Головна > Архів > № 3 (2020): ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА > 9
________________________________________________________

УДК 629.7

Технічна механіка, 2020, 3, 91 - 98

ПІДВИЩЕННЯ ЗСУВНОЇ ЖОРСТКОСТІ ВІЗКА МОДЕЛІ 18-100 ВАНТАЖНОГО ВАГОНУ

DOI: https://doi.org/10.15407/itm2020.03.091

Пасічник С. С., Безрукавий Н. В.

      ПРО ЦИХ АВТОРІВ

Пасічник С. С.
Інститут технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України,
Україна,

Безрукавий Н. В.
Інститут технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України,
Україна,

      АНОТАЦІЯ

      Незважаючи на велику кількість нових моделей візків, які з'явилися на просторі залізничної колії 1520 мм в останнє десятиліття, проблема недостатньої зсувної жорсткості візка вантажного вагона є досить актуальною і сьогодні. Дана проблема є наслідком спроб зберегти достатню ступінь уніфікації нових моделей візків з візком моделі 18-100. При цьому значно спрощується порядок впровадження нових візків, є можливість максимально використовувати існуючу інфраструктуру обслуговування та ремонту. Але це ж призводить до наслідування новими конструкціями багатьох фундаментальних недоліків візка 18-100. Одним з таких критичних недоліків є його мала зв'язаність в горизонтальному плані, що призводить до зниження критичної швидкості руху, прискореного зносу деталей та вузлів візка. Вирішенням цієї проблеми може бути встановлення допоміжної рами жорсткості. Мета даної роботи полягає в розробці нової конструкції допоміжної рами жорсткості для візка моделі 18-100 задля збільшення його зсувної жорсткості з метою покращення динамічних та ресурсних показників вантажних вагонів з такими візками.
      Для вирішення поставлених задач використовувалися методи математичного моделювання, теорії коливань, теорії пружності. Розроблено варіант допоміжної рами жорсткості між боковинами з урахуванням можливості встановлення на візок моделі 18-100 без істотних змін базової конструкції вантажного вагона. Виконано підбір фізико-механічних властивостей матеріалів конструкції допоміжної рами жорсткості. Визначено навантаження, що діють на допоміжну раму для розрахунку її міцності. Проведено розрахунки та отримано величини напружень, що виникають в конструкції допоміжної рами жорсткості при русі вагона. Встановлено, що використання запропонованої допоміжної рами жорсткості з пружними поліуретановими вставками дозволяє збільшити зсувну жорсткість візка на 0,5 МН/м.
      Запропоноване удосконалення конструкції візка моделі 18-100 дасть можливість збільшити його зсувну жорсткість, що поліпшить динамічні і експлуатаційні показники вантажного вагона, зменшить знос його елементів. А враховуючи простоту конструкції допоміжної рами, її впровадження матиме значний економічний ефект.
      Pdf (Український)







      КЛЮЧОВІ СЛОВА

вантажний вагон, візок, зсувна жорсткість візка вантажного вагону

      ПОВНИЙ ТЕКСТ:

Pdf (Український)









      ПОСИЛАННЯ

1. Ушкалов В. Ф., Лашко А. Д., Мокрий Т. Ф. Модернизация тележек грузовых вагонов как вариант обновления ходовых частей грузового подвижного состава. Вестник научно-исследовательского института железнодорожного транспорта. 2013. № 5. С. 8–15.

2. Кондратенко В. Г., Будюкин А. М., Смирнов А. А. Особенности конструкционных решений для тележек с осевой нагрузкой 25 ТС. Специальная техника и технологии транспорта. Сборник научных статей. Санкт-Петербург. 2020. С. 71–76.

3. Ушкалов В. Ф., Мокрий Т. Ф., Малышева И. Ю., Безрукавый Н. В. Усовершенствование ходовых частей перспективного грузового вагона. Технічна механіка. 2017. № 4. С. 79–88. https://doi.org/10.15407/itm2017.04.079

4. Вериго М. Ф. Про взаємодію колії та рухомого складу. Залізничний транспорт. 2001. №5. С. 71–74.

5. Сафронов А. М., Сулим А. О., Хозя П. А., Водянников Ю. Я., Столетов С. А. Влияние конструктивных особенностей тележек моделей 18-4129 и 18-9817 с осевой нагрузкой 25 тс на динамические показатели грузовых вагонов. Збірник наукових праць Державного університету інфраструктури та технологій. Серія : Транспортні системи і технології. 2019. Вип. 33(1). С. 171–188. https://doi.org/10.32703/2617-9040-2019-33-1-15

6. Ушкалов В. Ф., Мокрий Т. Ф., Малышева И. Ю., Пасичник С. С. Влияние горизонтальной жесткости упругого адаптера в буксовом узле тележки на динамические показатели полувагона. Техническая механика. 2016. № 4. С. 85–93.

7. Потапенко О. О., Могила В. І. Систематизація та класифікація конструкційних особливостей фрикційних клинів гасителів коливань візків вантажних вагонів. Вісник СНУ ім. В. Даля. 2017. № 4 (234). С. 189–194.

8. Орлова А. М., Рудакова Е. А., Шевченко Д. В., Гусев А. В., Попович С. И., Савушкин Р. А. Анализ методик расчета горизонтальной жесткости пружин рессорного подвешивания грузовых вагонов. Известия Петербургского университета путей сообщения. 2019. № 16(2). С. 191–201.

9. Бабий О. А. Снижение интенсивности накопления повреждений рельсов в кривых малого радиуса: дисс. канд. техн. наук: 05.22.06 / Бабий Оксана Анатольевна. Хабаровск, 2006. 187 с.

10. Орлова А. М. Обгрунтування можливості реалізації раціональної горизонтальній жорсткості візка трьохелементної конструкції. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. 2004. Вип. 5. С. 157–161.

11. ДСТУ ГОСТ 33211:2017. Вагони вантажнi. Вимоги до мiцностi та динамiчних якостей (ГОСТ 33211-2014, IDТ). Введ. 2017-07-01. Київ: УкрНДНЦ, 2017. 58 с.





Copyright (©) 2020 Пасічник С. С., Безрукавий Н. В.

Copyright © 2014-2020 Технічна механіка


____________________________________________________________________________________________________________________________
КЕРІВНИЦТВО
ДЛЯ АВТОРІВ
Правила для авторів =================== Політика відкритого доступу
Політика відкритого доступу =================== ПОЛОЖЕННЯ
про етику публікацій
ПОЛОЖЕННЯ про етику публікацій ===================