|
Головна
>
Архів
>
№ 1 (2016): ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА
>
10
________________________________________________________
УДК 539.4
Технічна механіка, 2016, 1, 103 - 109
ПРО КОНТРОЛЬ СТАНУ ЗВАРНИХ З'ЄДНАНЬ ЕЛЕМЕНТІВ КОНСТРУКЦІЙ ТРАНСПОРТНИХ МАШИН
В. А. Леонець, А. О. Лукашевич
Мета роботи полягає у створенні інструментального методу контролю технічного стану механічних
елементів екіпажних частин залізничних локомотивів за критерієм виникнення втомних тріщин в їх зварних з'єднаннях. Застосовувалися бортовий вимірювальний комплекс для проведення ходових динамікоміцнісних випробувань елемента конструкції електровоза ДС3, комп'ютерне моделювання напруженодеформованого стану зварного з'єднання, тензометричний нуль-індикаторний метод виявлення втомних тріщин.
У статті представлені результати ходових динаміко-міцнісних випробувань зварного з'єднання накладки гасителя буксового ступеня підвішування з боковиною рами візка електровоза ДС3, які отримані
за допомогою тензометричного бортового вимірювального комплексу. Встановлено, що виникнення втом-
ної тріщини в зварному з'єднанні обумовлено дефектом катета зварного шва в місці виникнення максимальних напружень розтягу, нештатною роботою гасителя коливань буксового ступеня підвішування. За
допомогою компютерного моделювання напружено-деформованого стану зварного з'єднання без тріщини,
з втомною тріщиною напівеліптичної форми показана можливість її виявлення до досягнення критичних
розмірів за допомогою створеного нами тензометричного нуль-індикаторного методу.
Зроблено висновок про те, що якість ремонту зварних з'єднань механічних елементів екіпажних частин залізничних локомотивів може бути перевірена в реальних умовах їх експлуатації без виникнення
втомного руйнування.
ресурс колісної пари, обточування ободів коліс, зносостійкий профіль коліс
1. Schabert H. M. Bench-Tests Rahmen erlebt Karren in Entwicklugsprozess / H. M. Schabert, C. H. Moser //
Zev. Rail. Glasers Annalen. – 2000. – №4. – Р. 291 – 296.
2. Schmidt S. Die Produktion von Lkw-Rahmen-Werk in Graz / S. Schmidt // Zev. Rail. Glasers Annalen. –
2001. – №3. – Р. 89 – 95.
3. Басов Г. Г. Современные методы проектирования экипажных частей подвижного состава / Г. Г. Басов, Н. И. Фалаев, С. И. Яцько // Залізничний транспорт України. – 2004. – №4. – С. 39 – 45.
4. Polach O. Bogie design for better dynamic performance. Example of a locomotive bogie / O. Polach //
Europen railway review. – 2003. – №1. – Р. 69 – 74.
5. Методические указания. Надёжность в технике. Вероятностный метод расчёта на усталость сварных
конструкций. РД 50-694-90. – [Действителный от 01.07.91]. – М. : Издательство стандартов, 1991. –
83 с.
6. Troshchenko V. T. Conditions for the Transition from Nonlocalized to Localized Damage in Metals and
Alloys. Part 2. Duration of Fatigue Crack Initiation and Propagation Stages / V. T. Troshchenko,
L. A. Khamaza // Strength of Materials. – 2014. – Vol. 5. – P. 5 – 20.
7. Leonets V. A. Assessment of the null-indicator method for the detection of fatigue cracks in structural elements
/ V. A. Leonets, A. O. Lukashevych, V. O. Degtyarev, L. M. Chaus / Strength of Materials. – 2012. –
Vol.44, No 3. – Р. 325 – 332.
8. Леонец. В. А. Система динамико-прочностных испытаний несущих конструкций подвижного состава
и верхнего строения пути при повышенных скоростях движения / В. А. Леонец, О. Д. Токарев,
А. А. Леонец, В. М. Куранов, П. М. Копчевский // Железнодорожный транспорт мира. – 2002. – №9. –
С. 73 – 76.
9. Алексеева Л. В. Концентрация напряжений в рамах локомотивных тележек / Л. В. Алексеева // Вестн.
ВНИИЖТ. – 1969. – №7. – С. 24 – 29.
10. Дегтярев В. А. Деформационный критерий эффективности упрочнения сварных соединений высокочастотной механической проковкой / В. А. Дегтярев, Б. С. Шульгинов, В. В.Книш // Автомат. сварка.
– 2009. – №10. – С. 48 – 51.
11. Kent L. Lawrence. ANSYS workbench Tutorial Release 11 / L. Lawrence Kent. – Kansas : Schroff Development
Corporation, 2007. – 236 p.
12. Сопротивление материалов / Г. С. Писаренко, В. А. Агарев, А. Л. Квитка и др. : под. ред.
Г. С. Писаренко. – К. : Вища школа, 1973. – 671 с.
13. Demirdogen C. Sheet Metal Forming / Crimping Simulation in ANSYS / C. Demirdogen, H. Oka, T. Ogut //
Intarnational ANSYS Conference, USA, Pittsburgh. – 2004. – 9 p.
14. Леонець В. А. Визначення блока напружень, що виникають у рамах візків залізничних локомотивів, з
метою оцінки їх залишкового ресурсу / В. А. Леонець, О. А. Леонець, О. Д. Токарев // Надійність і довговічність машин і споруд. – 2006. – Вип. 26. – С. 282 – 286.
15. Lukashevich A. O. Strain-gauge method of detecting subcritical fatigue cracks in low-carbon steel welds/
A. O. Lukashevich, V. A. Leonets, L. M. Chaus // Strength of Materials. – 2015. – Vol. 47, No. 3. – P. 467 –
473.
Copyright (©) 2016 В. А. Леонець, А. О. Лукашевич
Copyright © 2014-2018 Технічна механіка
____________________________________________________________________________________________________________________________
|
КЕРІВНИЦТВО ДЛЯ АВТОРІВ
|