|
Головна
>
Архів
>
№ 1 (2016): ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА
>
11
________________________________________________________
УДК 629.4.077
Технічна механіка, 2016, 1, 110 - 117
ОЦІНКА ГАЛЬМІВНИХ ШЛЯХІВ ЕЛЕКТРОПОЇЗДА ПРИ ЕКСТРЕНИХ ПНЕВМАТИЧНОМУ Й ЕЛЕКТРОПНЕВМАТИЧНОМУ ГАЛЬМУВАННЯХ
Н. Ю. Науменко, І. Ю. Хижа, О. Г. Богомаз
Наведено короткий аналіз результатів досліджень процесу екстреного гальмування швидкісного пасажирського поїзда нового покоління. Гальмівна система залізничного рухомого складу – одна з основних
систем, які відповідають за забезпечення вимог безпеки руху. Питанням підвищення гальмівної ефективності пасажирських вагонів нової конструкції приділяється значна увага, що обумовлено збільшенням
осьового навантаження і швидкості руху. В теперішній час широко використовуються дискові гальмівні
системи, які забезпечують високу гальмівну ефективність при швидкостях 160 км/год і вище. Найбільш
перспективний вид залізничного транспорту для перевезення пасажирів на відстань 500 – 700 км – це
електропоїзд. Проведено оцінку процесу гальмування електропоїзда ЕКр1 “Тарпан”, екіпажі якого обладнано дисковими гальмами, при екстрених пневматичному і електропневматичному гальмуваннях. Одним
із критеріїв ефективності гальмів поїзда прийнято гальмівний шлях. Отримані теоретичними розрахунками значення гальмівних шляхів електропоїзда при екстрених пневматичних і електропневматичних гальмуваннях на горизонтальній площадці не перевищують значень, які установлено технічним завданням, та
практично співпадають з даними ходових гальмівних випробувань. Максимальні значення гальмівних
шляхів при пневматичному і електропневматичному гальмуваннях з початковою швидкістю 160 км/год на
спуску з уклоном 10 ‰ узгоджуються з вимогами інструкції з сигналізації.
електропоїзд, екстрене гальмування, ефективність гальмівної системи, дискові гальма, експериментальні дослідження, гальмівний шлях
1. Науменко Н. Е. Моделирование аварийного соударения с преградой пассажирского поезда, оборудованного системой пассивной безопасности / Н. Е. Науменко, И. Ю. Хижа // Техническая механика. –
2014. – № 4. – С. 65 – 74.
2. Гребенюк П. Т. Динамика торможения тяжеловесных поездов / П. Т. Гребенюк. – М. : Транспорт,
1977. – 152 с.
3. ВодянниковЮ. Я. Влияние времени наполнения тормозного цилиндра сжатым воздухом на тормозную эффективность пассажирского вагона / Ю. Я. Водянников, С. М. Свистун, А. М. Сафронов // За-
лізничний транспорт України. – 2014. – № 5. – С. 3 – 8.
4. Кукин С. В. Дисковые тормозные системы пассажирских вагонов и их особенности / С. В. Кукин,
А. Е . Нищенко, С. А. Павлов // Проблемы и перспективы развития железнодорожного транспорта :
тезисы докладов 75 Международной научно-практической конференции, 14 – 15 мая 2015 г. – Днепропетровск : ДИИТ, 2015. – С. 145 – 146.
5. Шелейко Т. В. Определение коэффициента трения фрикционной пары по результатам поездных тормозных испытаний / Т. В.Шелейко // Проблемы и перспективы развития железнодорожного транспорта : тезисы докладов 75 Международной научно-практической конференции, 14 – 15 мая 2015 г.–
Днепропетровск : ДИИТ, 2015. – С. 60 – 61.
6. Асадченко В. Р. Автоматические тормоза подвижного состава / В. Р. Асадченко. – М. : Маршрут,
2006. – 392 с.
7. Балон Л. В. Электромагнитные рельсовые тормоза / Л. В. Балон. – М. : Транспорт, 1979. – 104 с.
8. Результаты исследования тормозной эффективности опытного электропоезда ЭКр1 /
Ю. Я. Водянников, С. М. Свистун, К. Л. Жихарцев и др. // Вагонный парк. – 2013. – № 9 (78). – С. 19
– 26.
9. Особенности тормозной системы электропоезда ПЛТ 200 / О. О. Пятаков, Ю. Я. Водянников,
А. В. Гречко и др. // Вагонный парк. – 2012. – № 12 (69). – С. 20 – 27.
10. Игнатов Г. С. Межрегиональный двухсистемный электропоезд / Г. С. Игнатов // Локомотив-
информ. – 2012. – № 10. – С 28 – 33.
11. Игнатов Г. С. Межрегиональный двухсистемный электропоезд / Г. С. Игнатов // Вагонный парк. –
2012. – № 10(67). – С. 10 – 16.
12. ГОСТ Р 53076-2008 (EN 12663:2000) Рельсовый транспорт. Требования к прочности кузовов железнодорожного подвижного состава. – Действует от 2009-07-01. – М. : Стандартинформ, 2009. – 8 с.
13. Исследование дисковой тормозной системы пассажирского вагона / Ю. Я. Водянников, С. В. Кукин,
А. В. Гречко и др. // Подвижной состав XXI века: идеи, требования, проекты: сборник научных ста-
тей. – Санкт-Петербург : ПГУПС, 2007. – Вып. 4. – С. 113 – 120.
14. Конструкция межрегиональных двухсистемных электропоездов производства ПАО «Крюковский
вагоностроительный завод» / В. И. Приходько, Е. Ф. Хворост, С. В. Лутонин и др. // Проблемы и
перспективы развития железнодорожного транспорта : тезисы докладов 73 Международной научнопрактической конференции, 23 – 24 мая 2013 г. – Днепропетровск : ДИИТ, 2013. – С. 68 – 69.
15. ВодянниковЮ. Я. Выбор клещевых механизмов для пассажирских вагонов с дисковыми тормозами /
Ю. Я. Водянников, С. М. Свистун, К. Л. Жихарцев // Залізничний транспорт України. – 2012. –
№ 3/4. – С. 45 – 47.
16. Анализ тормозных испытаний электропоезда с применением математических моделей /
Ю. Я. Водянников, А. М. Сафонов, Т. В.Шелейко и др. // Залізничний транспорт України. – 2013. –
№ 5/6. – С. 29 – 39.
17. Блохин Е. П. Динамика поезда / Е. П. Блохин, Л. А. Манашкин. – Москва : Транспорт, 1982. –
222 с.
18. ЦШ-0001 Інструкція з сигналізації на залізницях України. – Київ : Міністерство транспорту та
зв’язку України : ТОВ Інпрес. –2008. – 159 с.
Copyright (©) 2016 Н. Ю. Науменко, І. Ю. Хижа, О. Г. Богомаз
Copyright © 2014-2018 Технічна механіка
____________________________________________________________________________________________________________________________
|
КЕРІВНИЦТВО ДЛЯ АВТОРІВ
|