ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА |
||||||
|
||||||
Головна
>
Архів
>
№ 4 (2015): ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА
>
13
________________________________________________________ УДК 629.7 Технічна механіка, 2015, 4, 148 - 154 ПРОГНОЗУВАННЯ ЗМІНИ ПРОФІЛЮ КОЛІС ЗАЛІЗНИЧНОГО ЕКІПАЖА ВНАСЛІДОК ЗНОСУ В ПРОЦЕСІ ЕКСПЛУАТАЦІЇ В. Ф. Ушкалов, Т. Ф. Мокрій, І.Ю. Малишева, Н. В. Безрукавий
Мета роботи полягала в розробці способу прогнозування зносу і зміни профілів коліс залізничних екіпажів у процесі експлуатації. Застосовані методи математичного й комп'ютерного моделювання, числового інтегрування, теорії коливань, статистичної динаміки. У статті запропоновано спосіб прогнозування зносу коліс і зміни їх профілів із використанням раніше розробленої авторами просторової математичної моделі взаємодії залізничного екіпажа і колії, яка дозволяє визначати положення і розміри нееліптичних контактних плям, у тому числі при конформному контакті, та розподіл по них нормальних і дотичних сил взаємодії. Апробацію розробленого математичного забезпечення виконано при аналізі просторових коливань піввагона з комплексно модернізованими візками і профілем коліс ИТМ-73. Здійснювалося прогнозування зносу коліс до товщини гребеня 31 мм і 29 мм (товщина гребеня незношеного колеса складає 32 мм). Проведено зіставлення профілів зношених коліс, отриманих в результаті теоретичного прогнозування і виміряних при огляді вагонів, що експлуатуються. Отримане досить добре співпадання розрахункових й експериментальних профілів. Зроблено висновок про те, що запропонований спосіб дозволяє на етапі проектування одиниць рухомого складу і розробки нових профілів коліс виконувати прогнозування зносу коліс і зміни їх профілів в процесі експлуатації.
залізничний екіпаж, прогнозування зміни профілів коліс, контакт колеса й рейки
1. Ушкалов В. Ф. Математическая модель взаимодействия железнодорожного экипажа и пути с учетом
распределения контактных сил по пятнам контакта / В. Ф. Ушкалов, Т. Ф. Мокрий, И. Ю. Малышева //
Техническая механика. – 2015. – № 2. – С. 79 – 89.
Copyright (©) 2015 В. Ф. Ушкалов, Т. Ф. Мокрій, І.Ю. Малишева, Н. В. Безрукавий Copyright © 2014-2018 Технічна механіка ____________________________________________________________________________________________________________________________ |
КЕРІВНИЦТВО ДЛЯ АВТОРІВ |