ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА |
![]() |
||||||
|
|||||||
![]() |
Головна
>
Архів
>
№ 2 (2020): ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА
>
2
________________________________________________________ УДК 629.7.01 Технічна механіка, 2020, 2, 22 - 35 АНАЛІЗ РОБОТИ КЕРУЮЧИХ РЕАКТИВНИХ ДВИГУНІВ ВЕРХНЬОГО СТУПЕНЯ РН «ЦИКЛОН-4М» ПРИ ЗАПУСКАХ ТА ЗУПИНКАХ МАРШОВОГО ДВИГУНА DOI: https://doi.org/10.15407/itm2020.02.022 Тимошенко В. І., Книшенко Ю. В., Дураченко В. М., Асмоловський С. О.
Тимошенко В. І.
Мета роботи – дослідження впливу збурень від запусків і зупинок маршового двигуна
багаторазового вмикання на роботу керуючих реактивних двигунів при їх безперервних
і імпульсних режимах роботи з урахуванням об'єднання паливних магістралей цих
установок. Відмова від традиційного живлення керуючих двигунів з автономних баків
дозволяє збільшити масу виведеного корисного вантажу за рахунок виключення газової
витіснювальної системи і забезпечує більш повне використання бортових запасів
палива. У числі основних завдань системи керуючих двигунів як виконавчих органів
системи керування польотом верхнього ступеня ракети-носія: керування за креном,
тангажем та рисканням при різних режимах роботи маршового двигуна, прискорення
ступеня перед повторними запусками маршового двигуна, відведення ступеня на орбіту
утилізації з виробітком залишків палива. Наявність гідравлічного зв'язку паливних
магістралей керуючих двигунів і маршового двигуна призводить до появи на входах
до керуючих двигунів збурень тиску компонентів палива при запусках/зупинках
маршового двигуна у вигляді провалів і кидків тиску повинні бути додатково
відпрацьовані системою керування рухом ступеня ракети. Для дослідження роботи
керуючих двигунів в умовах збурень від маршового двигуна використано розроблену
авторами комплексну математична модель, що описує рух компонентів палива в
магістралях живлення, в паливних електрокерованих клапанах і камерах згоряння
керуючих двигунів. При проведенні розрахунків використано часові залежності
збурень, що отримані при комплексних наземних випробуваннях верхнього ступеня
ракети-носія «Циклон-4М». Результати розрахунків для найбільш напружених
комбінацій роботи керуючих двигунів в умовах збурень при запусках і зупинках
маршового двигуна, показують, що зміни тяги керуючих двигунів знаходяться в
межах, що відповідають вимогам технічного завдання на розробку керуючих двигунів
у складі рідинно-реактивної системи.
маршовий двигун, керуючий двигун, система живлення, комплексна математична модель, збурення тиску, тяга, результати розрахунку
1. Тимошенко В. И., Кнышенко Ю. В., Кошкин М. И. Расчетно-экспериментальное обеспечение разработки реактивных двигательных установок малой тяги. Техническая механика. 2005. №2. С. 50–64.
Copyright (©) 2020 Тимошенко В. І., Книшенко Ю. В., Дураченко В. М., Асмоловський С. О. Copyright © 2014-2020 Технічна механіка ____________________________________________________________________________________________________________________________ |
КЕРІВНИЦТВО ДЛЯ АВТОРІВ ![]() ![]() про етику публікацій ![]() |