ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА |
![]() |
||||||
|
|||||||
![]() |
Головна
>
Архів
>
№ 3 (2019): ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА
>
4
________________________________________________________ УДК 519.6:621.51 Технічна механіка, 2019, 3, 38 - 44 АЕРОДИНАМІЧНЕ ВДОСКОНАЛЕННЯ ВХІДНОГО НАПРЯМНОГО АПАРАТА ВІДЦЕНТРОВОГО КОМПРЕСОРНОГО СТУПЕНЯ DOI: https://doi.org/10.15407/itm2019.03.038 Кваша Ю. О., Зіневич Н. А., Петрушенко Н. В.
Кваша Ю. О.
Роботу присвячено аеродинамічному вдосконаленню елементів відцентрових компресорних
ступенів, необхідність якого обумовлена застосуванням таких ступенів у компресорах
сучасних газотурбінних двигунів. Ціль роботи – побудова й перевірка працездатності
методики аеродинамічного вдосконалення вхідних напрямних апаратів відцентрових
компресорних ступенів, заснованої на числовому моделюванні просторових турбулентних
газових потоків. До особливостей методики відносяться: варіювання просторової форми
лопатки напрямного апарата з використанням параметра, змінного по висоті лопатки;
формулювання критеріїв якості як середньоінтегральних значень енергетичних
характеристик відцентрового колеса ступеня, що розглядається; пошук раціональної
форми лопатки вхідного напрямного апарата шляхом перегляду області змінних у точках,
що належать рівномірно розподіленій послідовності. Як основний інструмент дослідження
застосовується числове моделювання просторових турбулентних газових течій на основі
повних осереднених рівнянь Нав’є–Стокса й двопараметричної моделі турбулентності.
У результаті проведеного дослідження на прикладі вхідного напрямного апарата
відцентрового компресорного ступеня розрахунковим шляхом показано, що застосування
розробленої методики дозволяє поліпшити енергетичні характеристики робочого колеса
ступеня навіть у випадку вибору порівняно невеликого числа точок рівномірно
розподіленої послідовності. Вірогідність даного висновку підтверджено наступним
розрахунком енергетичних характеристик робочого колеса на більш докладній у порівнянні
з використаною раніше розрахунковій сітці. У цілому в роботі показано, що зміна форми
лопатки вхідного напрямного апарата помітно впливає на ступінь стиску повітря у
відцентровому колесі і робочий діапазон зміни витрати повітря, але практично не
позначається на величині адіабатичного ККД колеса. Отримані результати передбачається
використовувати при аеродинамічній оптимізації елементів відцентрових ступенів
авіаційних газотурбінних двигунів.
аеродинамічне вдосконалювання, відцентровий компресорний ступінь, вхідний напрямний апарат, числове моделювання, енергетичні характеристики
1. Ваняшов А. Д., Жерелевич А. В., Грехнев А. В., Дудьев Д. Я. Результаты экспериментальных исследований центробежной компрессорной ступени с осерадиальным рабочим колесом и входным регулирующим аппаратом. Омский научный вестник. 2010. № 2 (90). С. 105–108.
Copyright (©) 2019 Кваша Ю. О., Зіневич Н. А., Петрушенко Н. В. Copyright © 2014-2019 Технічна механіка ____________________________________________________________________________________________________________________________ |
КЕРІВНИЦТВО ДЛЯ АВТОРІВ ![]() ![]() про етику публікацій ![]() |