ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА |
![]() |
||||||
|
|||||||
![]() |
Головна
>
Архів
>
№ 3 (2019): ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА
>
8
________________________________________________________ УДК 629.4.015 Технічна механіка, 2019, 3, 77 - 87 МОДЕЛЮВАННЯ ПРОСТОРОВИХ КОЛИВАНЬ ПОЇЗДА, ЩО РУХАЄТЬСЯ ПО ПЕРЕЛОМАХ ПОЗДОВЖНЬОГО ПРОФІЛЮ КОЛІЇ DOI: https://doi.org/10.15407/itm2019.03.077 Ковтун О. М., Малий В. В., Маркова О. М.
Ковтун О. М.
СРозглянуто питання, пов'язані з оцінкою сил, що виникають у міжвагонних з'єднаннях під час руху з
постійною швидкістю вантажного поїзда по переломах поздовжнього профілю колії. Для проведення
розрахунків складено математичну модель руху вантажного поїзда по колії довільного обрису в плані
та профілі. При цьому розрахункова модель однієї частини вагонів враховує тільки поздовжні
переміщення екіпажів, а для іншої частини вагонів використовується повна просторова модель їхнїх
коливань. Для поїзда, що розглядається, у вагонах, рух яких моделюється просторовою розрахунковою
схемою, як ходові частини використано візки моделі 18-7020, в конструкції яких використано
елементи, запропоновані Інститутом технічної механіки Національної академії наук України і
Державного космічного агентства України (ІТМ НАНУ і ДКАУ). Диференціальні рівняння руху вантажного
поїзда отримано в формі рівнянь Лагранжа другого роду. При моделюванні враховувалися нерівності
рейкової колії та обрис шляху, по якому рухається поїзд. Модель описує рух поїзда по прямолінійних
і криволінійних (перехідні та кругові криві) ділянках рейкової колії та по переломах поздовжнього
профілю колії (рух по ухилу шляху на спускові та підйомі). На основі побудованої математичної
моделі розроблено алгоритм і створено обчислювальну програму, призначену для оцінки динамічних
характеристик поїзда, що рухається. Проведено оцінку впливу параметрів колії та маси поїзда,
схеми його формування, умов, що характеризують початковий стан автозчепних пристроїв на величини
сил у міжвагонних з'єднаннях. Показано, що у всіх випадках великі значення як розтягувальних, так
і стискальних сил мають місце в з'єднаннях тих вагонів, модель яких представлена розрахунковою
схемою, яка враховує їхні просторові коливання.
вантажний поїзд, математичне моделювання, просторові коливання, поздовжні сили, рух по ввігнутих кривих
1. Ушкалов В. Ф., Мокрий Т. Ф., Малышева И. Ю., Безрукавый Н. В. Усовершенствование ходовых частей перспективного грузового вагона. Техническая механика. 2017. № 4. С. 79–88.
Copyright (©) 2019 Ковтун О. М., Малий В. В., Маркова О. М. Copyright © 2014-2019 Технічна механіка ____________________________________________________________________________________________________________________________ |
КЕРІВНИЦТВО ДЛЯ АВТОРІВ ![]() ![]() про етику публікацій ![]() |