ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА
ISSN 1561-9184 (друкована версія), ISSN 2616-6380 (електронна версія)

English
Russian
Ukrainian
Головна > Архів > N 4 (2023): ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА > 8
________________________________________________________

УДК 629.7

Технічна механіка, 2023, 4, 90 - 103

ПРОФІЛЬ ОБОДА КОЛІС ВАНТАЖНОГО ВАГОНА З ПЕРСПЕКТИВНИМИ ВІЗКАМИ ДЛЯ УМОВ СПІЛЬНОЇ ЕКСПЛУАТАЦІЇ НА УКРАЇНСЬКИХ І ЄВРОПЕЙСЬКИХ ЗАЛІЗНИЦЯХ

DOI: https://doi.org/10.15407/itm2023.04.090

Мокрій Т. Ф., Малишева І. Ю. , Пасічник С. С.

      ПРО ЦИХ АВТОРІВ

Мокрій Т. Ф.
Інститут технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України,
Україна

Малишева І. Ю.
Інститут технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України,
Україна

Пасічник С. С.
Інститут технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України,
Україна

      АНОТАЦІЯ

      Для вирішення актуальної проблеми прискорення інтеграції України до європейських залізничних перевезень останнім часом зростає інтерес до впровадження технології переходу вагонів з колії однієї ширини на колію іншої ширини в автоматичному режимі з використанням так званих розсувних колісних пар, що дозволяє потягам долати пункти зміни ширини колії без заміни вагонних візків або перевантаження вантажів і значно скоротити час їх доставки до пункту призначення. Однак умови спільної експлуатації потягів на українських (ширина колії 1520 мм) і європейських (ширина колії 1435 мм) залізницях при застосуванні розсувних колісних пар вимагають також забезпечення доброї сумісності пари «колесо–рейка» на обох коліях, які відрізняються за формою робочої поверхні рейок та їх підхилом: рейки Р65 з підхилом 1/20 (Україна) та рейки UIC60 з підхилом 1/40 (Європа).
      Мета даної роботи полягає в розробці профілю обода коліс для вантажного вагона з перспективними візками моделі 18-7020 для спільної експлуатації на вітчизняних і європейських залізницях, прогнозуванні показників динамічних якостей вагона з такими колесами і процесів його динамічної взаємодії з рейками обох залізниць.
      На підставі аналізу результатів досліджень показників контактної взаємодії з колією та динамічних якостей вантажного вагона з перспективними візками моделі 18-7020, обладнаними колесами з існуючими профілями ободів, показано доцільність розробки нового профілю обода коліс для підвищення експлуатаційної сумісності українських і європейських транспортних мереж. Побудовано низку нових профілів ободів коліс та за результатами розрахунків ефективності застосування кожного профілю за критеріями стійкості ходу вагона при експлуатаційних швидкостях руху та гребеневого зносу коліс на українських і європейських залізницях обрано компромісний варіант (профіль ІТМ-73ЕС). Показано, що застосування коліс з обраним профілем обода у вагоні з візками моделі 18-7020 дозволить забезпечити високі динамічні якості екіпажа, а також покращити показники його взаємодії з коліями обох залізниць.
      Pdf (Український)







      КЛЮЧОВІ СЛОВА

вантажний вагон, профілі ободів коліс, динамічні показники, процеси взаємодії, знос коліс і рейок

      ПОВНИЙ ТЕКСТ:

Pdf (Український)









      ПОСИЛАННЯ

1. Колесная пара с раздвижными на оси колесами. URL: https://www.railway.supply/razdvizhnye-zheleznodorozhnye-kolesnye-pary/ (дата звернення 29.07.2023).

2. Михайлов Е. В. История создания и перспективы применения раздвижных колесных пар на железнодорожном транспорте. Вагонный парк. 2010. № 9. С. 50–53. https://doi.org/10.3103/S1068799810020194

3. Михайлов Е. В. История создания и перспективы применения раздвижных колесных пар на железнодорожном транспорте (окончание). Вагонный парк. 2010. № 10. С. 35–39

4. Демин Ю. В., Терещак Ю.В. Шляхи розвитку міжнародних перевезень на основі без перевантажувальних технологій. Залізничний транспорт України. 2009. № 1. С. 3–6.

5. Піх Б. П., Корженевич І. П., Курган М. Б. Використання рухомого складу з розсувними колісними парами на напрямку Київ–Львів–Мостиська II. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. 2004. Вип. 3. С. 82–89. https://doi.org/10.15802/stp2004/20907

6. Курган Н., Возная Е. Повышение интероперабельности в международном железнодорожном сообщении Австрия – Словакия – Украина – Россия. Українські залізниці. 2014. № 12 (18). С. 24–33.

7. Мокрій Т. Ф., Малишева І. Ю., Лапіна Л. Г., Безрукавий Н. В. Профіль ободу коліс пасажирського вагона для умов спільної експлуатації на українських і європейських залізницях. Технічна механіка. 2022. № 4. С. 111–120. https://doi.org/10.15407/itm2022.04.111

8. Двухосная тележка модель 18-7020 тип 2. URL: https://www.kvsz.com/index.php/ru/produktsiya/gruzovoe-vagonostroenie/vagony-khoppery/item/833 (дата звернення 21.05.2023).

9. Ушкалов В. Ф., Мокрий Т. Ф., Малышева И. Ю. Математическая модель взаимодействия железнодорожного экипажа и пути с учетом распределения контактных сил по пятнам контакта. Техническая механика. 2015. № 2. С. 79–89.

10. ДСТУ ГОСТ 10791:2016 (ГОСТ 10791-2011, IDT). Колеса суцільнокатані. Технічні умови. Чинний від 01-09-2016. Київ: ДП «УкрНДНЦ», 2016. 53 с.

11. Esveld C. Modern Railway Track. Second Edition. MRT-Productions. 2001. 654 p.

12. Ушкалов В. Ф., Мокрий Т. Ф., Малышева И. Ю., Безрукавый Н. В. Усовершенствование ходовых частей перспективного грузового вагона. Технічна механіка. 2017. № 4. С. 79–88. https://doi.org/10.15407/itm2017.04.079

13. Ушкалов В. Ф., Лапина Л. Г., Мащенко И. А. Расчетные возмущения для исследования динамики железнодорожных вагонов. Залізничний транспорт України. 2012. №1. С. 38–41.

14. Bondarenko I., Lunys O., Neduzha L., Kersys R. Dynamic track irregularities modeling when studying rolling stock dynamics. Transport Means. Proceedings of the International Conference 2019-October, Р. 1014–1019.

15. Olofsson U., Telliskivi T. Wear, plastic deformation and friction of two rail steels – a full-scale test and a laboratory study. Wear. 2003. № 254 (1-2). Р. 80–93. https://doi.org/10.1016/S0043-1648(02)00291-0

16. Подъельников И. В. Определение типовых форм изношенных профилей головок рельсов на криволинейных участках пути. Техническая механика. 2009. № 3. С. 39–43.





Copyright (©) 2023 Мокрій Т. Ф., Малишева І. Ю. , Пасічник С. С.

Copyright © 2014-2023 Технічна механіка


____________________________________________________________________________________________________________________________
КЕРІВНИЦТВО
ДЛЯ АВТОРІВ
Правила для авторів =================== Політика відкритого доступу
Політика відкритого доступу =================== ПОЛОЖЕННЯ
про етику публікацій
ПОЛОЖЕННЯ про етику публікацій ===================