ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА
ISSN 1561-9184 (друкована версія), ISSN 2616-6380 (електронна версія)

English
Russian
Ukrainian
Головна > Архів > № 2 (2022): ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА > 10
________________________________________________________

УДК 625.1:629.4

Технічна механіка, 2022, 2, 115 - 122

ДОСЛІДЖЕННЯ МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ЗБУРЕНЬ, СФОРМОВАНИХ ЗА ЗАПИСАМИ НЕРІВНОСТЕЙ КОЛІЇ, ДЛЯ РОЗРАХУНКІВ ДИНАМІКИ ШВИДКІСНОГО РЕЙКОВОГО ЕКІПАЖА

DOI: https://doi.org/10.15407/itm2022.02.115

Лапіна Л. Г., Малишева І. Ю., Мокрій Т. Ф.

      ПРО ЦИХ АВТОРІВ

Лапіна Л. Г.
Інститут технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України,
Україна

Малишева І. Ю.
Інститут технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України,
Україна

Мокрій Т. Ф.
Інститут технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України,
Україна

      АНОТАЦІЯ

      Актуальною задачею, що постане перед Україною в період повоєнного відновлення країни, буде осучаснення всієї системи залізничних перевезень, зокрема розвиток швидкісного пасажирського сполучення. Проведення розрахунків щодо прогнозу динамічної поведінки залізничних екіпажів при високих швидкостях руху потребує формування нових масивів вхідних даних (збурень з боку колії), які враховують більш жорсткі вимоги до геометричних параметрів колії.
      Метою роботи є визначення можливості використання записів нерівностей, отриманих на реальних ділянках українських залізниць, для побудови складових збурень, що діють на рейковий екіпаж з боку колії під час руху з високими швидкостями.
      У статті, що представляється, детально розглянуто нормативи щодо геометричних параметрів колії, придатної для організації швидкісного руху поїздів. Дані містяться в стандарті ДСТУ EN 13848-5:2018 – європейському стандарті, прийнятому в Україні як національний методом підтвердження. За записами осідань і нерівностей в плані рейкових ниток, зареєстрованих колієвимірювальним вагоном на низці ділянок Придніпровської залізниці під час планової перевірки стану колії, сформовано процеси фактичних вертикальних і горизонтальних нерівностей. Якісний стан аналізованих ділянок був таким, що обмеження швидкості руху по них не вимагалось. Обчислено параметри нерівностей на цих ділянках, регламентовані нормативною частиною ДСТУ EN 13848-5:2018. Порівняння отриманих значень параметрів з нормативними показало, що серед розглянутих ділянок існує певна кількість таких, що задовольняють вимогам стандарту до геометрії колії і дозволяють рух поїздів зі швидкостями принаймні до 230 км/год. Використання нерівностей на обраних ділянках колії як складових збурення при розрахунках протестовано на прикладі визначення основних показників динамічних якостей стандартного пасажирського вагона з візками КВЗ-ЦНИИ-М. Результати розрахунків показали можливість застосування сформованих збурень при чисельних дослідженнях динамічної поведінки екіпажів при підвищених швидкостях руху і в той же час підтвердили необхідність розробки нових технічних рішень щодо конструкції рухомого складу, придатного для експлуатації з такими швидкостями.
      Pdf (Український)







      КЛЮЧОВІ СЛОВА

швидкісний рух, нерівності залізничної колії, нормативний документ, показники динамічних якостей

      ПОВНИЙ ТЕКСТ:

Pdf (Український)









      ПОСИЛАННЯ

1. ДСТУ EN 13848–5:2018 (EN 13848–5:2017, IDT). Залізничний транспорт. Колія. Властивості геометрії колії. Частина 5. Геометричні порівняльні властивості. Проста лінія. 2018.

2. Технічні вказівки щодо оцінки стану рейкової колії за показниками колієвимірювальних вагонів та забезпечення безпеки руху поїздів при відступах від норм утримання рейкової колії. ЦП–0267 : Затв. наказом Укрзалізниці № 033–Ц від 01.02.2012 р. / М–во інфраструктури України, Держадміністрація залізничного транспорту України, Укрзалізниця, Головне управління колійного господарства ; розроб. Рибкін В. В., Патласов О. М. К.: Поліграфсервіс, 2012. 46 с.

3. Ушкалов В. Ф., Лапина Л. Г., Мащенко И. А. Расчетные возмущения для исследования динамики железнодорожных вагонов. Залізничний транспорт України. 2012. № 1. С. 38–41.

4. Ушкалов В. Ф., Мокрий Т. Ф., Малышева И. Ю. Математическая модель взаимодействия железнодо¬рожного экипажа и пути с учетом распределения контактных сил по пятнам контакта. Техническая механика. 2015. № 2. С. 79–89.

5. Інструкція з огляду, обстеження, ремонту та формування вагонних колісних пар: ЦВ–ЦЛ–0062. – Затв. «Укрзалізниця» 01.04.05 р. вид. офіц. К.: ТОВ «НВП Поліграфсервіс». 2006. 102 с.

6. Нормы для расчета и проектирования вагонов железных дорог МПС колеи 1520 мм (несамоходных). М.: ГосНИИВ – ВНИИЖТ, 1996. 319 с.

7. СОУ МПП 45.060–204:2007. Вагони пасажирські. Плавність руху. Методи визначення. Чинний від 2007–12–24. К.: Мінпромполітики України, 2007. 12 c.





Copyright (©) 2022 Лапіна Л. Г., Малишева І. Ю., Мокрій Т. Ф.

Copyright © 2014-2022 Технічна механіка


____________________________________________________________________________________________________________________________
КЕРІВНИЦТВО
ДЛЯ АВТОРІВ
Правила для авторів =================== Політика відкритого доступу
Політика відкритого доступу =================== ПОЛОЖЕННЯ
про етику публікацій
ПОЛОЖЕННЯ про етику публікацій ===================