ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА |
![]() |
||||||
|
|||||||
![]() |
Головна
>
Архів
>
№ 4 (2019): ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА
>
10
________________________________________________________ УДК 620.1 Технічна механіка, 2019, 4, 119 - 126 ПОЛІПШЕННЯ ФІЗИКО-МЕХАНІЧНИХ ХАРАКТЕРИСТИК СПЛАВІВ СИСТЕМИ Al-Mg ДЛЯ КОНСТРУКТИВНОГО ЗАХИСТУ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ DOI: https://doi.org/10.15407/itm2019.04.119 Пошивалов В. П., Кузмицька А. І., Телегіна І. І.
Пошивалов В. П.
Досліджено фізико-механічні властивості сплавів системи Al-Mg, які використовуються в
ударопоглинаючих елементах конструкції транспортного засобу. Відповідно до ГОСТ
1497-84 в результаті експериментальних досліджень на зразках зі сплаву АМг6 були
визначені його гранично досяжні за допомогою нагрівання та прискореного охолодження
механічні характеристики. Для визначення фізико-механічних характеристик великогабаритних
елементів протиударних конструкцій з цього сплаву, а також відпрацювання промислових
технологічних процесів термічної обробки використовувалися зразки з розмірами
300 мм ?250 мм ? 30 мм. Нагрівання здійснювалося в електричних печах типу СНО з
повітряною атмосферою, охолодження – в гартувальних баках. Зразки завантажувалися у
холодну піч. Температура у робочому просторі печі доводилася до розрахункової,
температура зразків контролювалася хромель-копелевими термопарами. Витримка при
розрахунковій температурі 450 ?С тривала 90 хвилин. В якості охолоджуючого середовища
використовувалася проточна вода з температурою від 6 ?С до 25 ?С та непроточна кипляча
вода 100 ?С.
Результати випробувань показали, що така обробка приводить до зростання значення ударної
в’язкості в поперечному напрямку на (8 ? 10) % та зменшення в повздовжньому напрямку на
(2 ? 4) % після прискореного охолодження у порівнянні з відпаленим матеріалом. Показано,
що прискорене охолодження з температури 450 ?С до кімнатної температури алюмінієвих сплавів
системи Al-Mg дозволяє збільшити розрахункове значення їхньої ударної в'язкості на
(10 ? 15) % та відносне видовження з одночасним зменшенням межі плинності на (18 ? 23) % та
збереженням значення межі міцності. Після нагрівання до 80 ?С і охолодження на повітрі у
прискорено охолоджених зразків ударна в'язкість зменшується на 5 %, але все одно перевершує
її значення у відпалених і підданих аналогічному нагріванню відпалених зразків на 12 %.
сплав системи Al-Mg, фізико-механічні властивості матеріалу, нагрівання, охолодження, відпал, протиударні конструкції
1. Богомаз Г. И., Гудрамович B. C., Соболевская М. Б., Сирота С. А., Хрущ И. К., Горобец Д. В., Демешко М. Ф. Экспериментальная отработка жертвенных элементов для защиты пассажирских вагонов в аварийной ситуации. Bicник Дніпропетровського університету. Серія: Механіка. 2007. Т. 2. Вип. 11. С. 19?28.
Copyright (©) 2020 Пошивалов В. П., Кузмицька А. І., Телегіна І. І. Copyright © 2014-2020 Технічна механіка ____________________________________________________________________________________________________________________________ |
КЕРІВНИЦТВО ДЛЯ АВТОРІВ ![]() ![]() про етику публікацій ![]() |