ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА
ISSN 1561-9184 (друкована версія), ISSN 2616-6380 (електронна версія)

English
Russian
Ukrainian
Головна > Архів > № 1 (2017): ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА > 4
________________________________________________________

УДК 621.396.4

Технічна механіка, 2017, 1, 40 - 46

УМОВИ ОПТИМАЛЬНОСТІ ТРАЄКТОРІЇ ВИВЕДЕННЯ ГРУПИ НАНОСУПУТНИКІВ АВІАЦІЙНО-КОСМІЧНОЮ СИСТЕМОЮ

О. М. Тачиніна

      ПРО ЦИХ АВТОРІВ

О. М. Тачиніна
Національний авіаційний університет
Україна

      АНОТАЦІЯ

      Метою публікації є визначення умов побудови оптимальної траєкторії виведення групи наносупутників авіаційно-космічної системою, що дозволяють задовольнити як основні, так і альтернативні вимоги до оптимальних траєкторій, а також ефективно використовувати енергетичні ресурси складеної динамічної системи. Застосовані методи математичного моделювання, варіаційного обчислення, оптимального управління, числового інтегрування. В статті запропоновано метод побудови оптимальних траєкторій складеної динамічної системи, який полягає в застосуванні принципу розширення не тільки до критерію оптимізації та вектору фазового стану ракети-носія, але й до обмежень, що накладаються на траєкторії ракет, що відділяються, який дозволяє задовольнити як основні, так і альтернативні вимоги до оптимальних траєкторій. Зроблено висновок про те, що запропонований метод дозволяє замінити вихідну задачу оптимізації зі складними обмеженнями іншою, більш простою задачею, де виключені перехресні зв'язки, але при цьому її розв’язок задовольняє заданим вимогам і збігається з розв’язком вихідної задачі. Pdf (Український)







      КЛЮЧОВІ СЛОВА

складова динамічна система, оптимізація, траєкторія, наносупутники

      ПОВНИЙ ТЕКСТ:

Pdf (Український)









      ПОСИЛАННЯ

1. Aщепков Л. Т. Оптимальное управление разрывными системами. Новосибирск: Наука, 1987. 226 с.

2. Сейдж Э. П., Уайт Ч. С. Оптимальное управление системами. М.: Радио и связь, 1982. 392 с.

3. Брайсон А., Хо Ю-Ши. Прикладная теория оптимального управления. М.: Мир, 1972. 554 с.

4. Лысенко А. И. Оптимизация траектории составной динамической системы с текущим моментом разделения. Техническая кибернетика. Киев: Высшая школа, 1990. Вып.14. С. 24 – 31.

5. Лысенко А. И. Модельная задача выбора оптимальной программы движения составной транспортной системы. Автоматика. 1988. № 6. С. 62 – 64.

6. Лысенко А. И. Моделирование оптимального движения составной системы. Электронное моделирование. 1989. Т. 11. № 4. С. 80 – 83.

7. Лысенко А. И. Необходимые условия оптимальности траектории составной динамической системы. Авиационные приборы, навигационные системы жизнедеятельности экипажей Л.А. М.: ВВИА им. проф. Жуковского, 1988. С. 82 – 95.

8. Лисенко О. І., Тачиніна О. М., Чумаченко С. М., Нікулін О. Ф. Постановка задачі застосування теорії розгалужених траєкторій для вирішення задач пошуку та рятування в зоні надзвичайних ситуацій. Техническая механіка. 2015. №.1. С. 73 – 78.

9. Tachinina O, Zacharchenko V., Lysenko O., Alekseeva I. The optimal injection path of group of nanosatellite multisensor-based platforms. IEEE 4th International Conference «Methods and Systems of Navigation and Motion Control» (Kyiv, Ukraine, october 18–20, 2016). К.: NAU, 2016. Р. 155 – 158.

10. Tachinina O., Gusynin A., Lysenko O., Chumachenko S. The method of injection of earth remote monitoring subminiature satellites with the aid of flying space launch facility based on AN-124-100 and AN-225 airplanes. IEEE 4th International Conference «Methods and Systems of Navigation and Motion Control» (Kyiv, Ukraine, october 18–20, 2016). К.: NAU, 2016. Р. 200 – 205.

11. Tachinina O., Lysenko O., Chumachenko S. The system of injection of subminiature satellites (nanosatellites) to near-Earth orbit on the basis of Ан-124-100 airplane. Tenth International Scientific Conference "Modern challenges in telecommunications" and Eighth International scientific conference of undergraduate and graduate students "Prospects for development of information-telecommunication technologies and systems" (Kyiv, Ukraine, April 19-22, 2016). К.: KPI, 2016. Р. 477 – 450.





Copyright (©) 2017 О. М. Тачиніна

Copyright © 2014-2018 Технічна механіка


____________________________________________________________________________________________________________________________
КЕРІВНИЦТВО
ДЛЯ АВТОРІВ
Правила для авторів