ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА
ISSN 1561-9184 (друкована версія), ISSN 2616-6380 (електронна версія)

English
Russian
Ukrainian
Головна > Архів > № 4 (2014): ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА > 6
________________________________________________________

УДК 625.032.4

Технічна механіка, 2014, 4, 65 - 74

Моделювання аварійного зіткнення з перешкодою пасажирського поїзда, обладнаного системою пасивної безпеки

Науменко Н. Ю., Хижа І. Ю.

      АНОТАЦІЯ

      Аварії на залізницях відбуваються в усьому світі. Постійне удосконалення запобіжних заходів не знімає проблеми забезпечення безпеки руху. Тому найважливішими завданнями, що виникають при організації швидкісного руху пасажирських поїздів, є розробка та створення залізничних екіпажів нового покоління з ефективними системами пасивної безпеки. Математичне моделювання динамічної навантаженості пасажирського поїзда, обладнаного енергопоглинальними пристроями, при наднормативних співударах дозволяє на стадії проектування оцінити конструктивні рішення та провести ряд чисельних експериментів без великих капітальних витрат. Виконано комп'ютерне моделювання аварійних зіткнень, що мали місце на залізниці з шириною колії 1520 мм. Показано, що для забезпечення безпеки локомотивної бригади та пасажирів і зниження рівня прискорень екіпажів та поздовжніх стискальних сил в міжвагонних з'єднаннях, що виникають при аварійних зіткненнях поїзда з перешкодою, необхідно локомотив і вагони обладнувати енергопоглинальними пристроями. Для чисельного моделювання тестових сценаріїв зіткнення з перешкодою пасажирського поїзда, вагони якого обладнано зсувними беззазорними зчіпними пристроями, удосконалено математичну модель для дослідження динаміки поїзда при наднормативних співударах в частині опису силової характеристики міжвагонного з'єднання з урахуванням початкової затяжки поглинальних апаратів, роботи беззазорного зчіпного пристрою та конструкції екіпажу, а також пристроїв системи пасивної безпеки. Удосконалена математична модель може бути використана при чисельному моделюванні тестових сценаріїв зіткнення пасажирського поїзда нового покоління з перешкодою для відпрацювання системи пасивної безпеки. Pdf (Український)







      КЛЮЧОВІ СЛОВА

наднормативні зіткнення, пасивна безпека, пасажирський порїзд, зчіпні пристрої

      ПОВНИЙ ТЕКСТ:

Pdf (Український)









      ПОСИЛАННЯ

1. Лазарян В. А. О переходных режимах движения поездов / В. А. Лазарян // Тр. ДИИТ. – 1973. – Вып. 152. – С. 3 – 43.

2. Блохин Е. П. Динамика поезда (нестационарные продольные колебания) / Е. П. Блохин, Л. А. Манашкин. – М. : Транспорт, 1982. – 222 с.

3. Нагруженность вагонов-цистерн при переходных режимах движения поездов / Г. И. Богомаз, Н. Е. Науменко, А. Н. Пшинько, С. В. Мямлин. – Киев : Наук. думка, 2010. – 215 с.

4. Иванов А. В. К вопросу защиты кузовов железнодорожных экипажей от разрушения при действии аварийных продольных нагрузок / А. В. Иванов // Проблемы механики наземного транспорта : межву-зовский сборник научных трудов. – 1977. – Вып. 195/24. – С. 21 – 24.

5. Науменко Н. Е. Оценка нагруженности конструкций экипажей пассажирского поезда в аварийной ситуации, вызванной его столкновением с преградой / Н. Е. Науменко, И. Ю. Хижа // Залізничний транспорт України. – 2011. – № 2. – С. 16 – 18.

6. Столкновение поезда № 32 Москва-Тамбов со вспомагательным локомотивом. – Режим доступа: http://af1461.livejournal.com/254061.html.

7. EN 15227:2008 Railway applications – Crashworthmess requirements for railway vehicle bodies. – Brussel : European committee for standardization, 2008. – 37 p.

8. Prima II – локомотивы нового поколения // Железные дороги мира. – 2010. – № 12. – С. 17 – 25.

9. Науменко Н. Е. Оценка эффективности системы пассивной безопасности локомотива при отработке тестовых сценариев столкновения / Н. Е. Науменко, И. Ю. Хижа // Техническая механика. – 2012. – № 1. – С. 3 – 8.

10. Моделирование динамики и напряженно-деформированного состояния элементов конструкций же-лезнодорожных экипажей нового поколения при эксплуатационых и сверхнормативных нагрузках / Н. Е. Науменко, М. Б. Соболевская, И. Ю. Хижа, О. М. Маркова, Е. Н. Ковтун // Техническая меха-ника. – 2013. – № 4. – С. 84 – 96.

11. Болдырев А. П. Расчет и проектирование амортизаторов удара подвижного состава / А. П. Болдырев, Б. Г. Кеглин. – М. : Машиностроение-1, 2004. – 198 с.

12. Технические требования к системе пассивной безопасности подвижного состава для пассажирских перевозок железных дорог колеи 1520 мм : [утверждены распоряжением ОАО “РЖД” № 2740р от 20.12.2011 г.] / ОАО “ВНИКТИ” и ОАО “ВНИИЖТ”. – Москва : ОАО “РЖД”, 2011. – 16 c.

13. Автосцепное устройство нового поколения для пассажирского подвижного состава / В. И. Беляев, Д. А. Ступин, В. А. Малафеев, А. Н. Степанов // Вестник ВНИИЖТ. – 2002. – № 6. – С. 5 – 11.

14. Кобищанов В. В. Исследование безопасности эксплуатации пассажирских вагонов, оборудованных беззазорным сцепным устройством, в поездах постоянного формирования / В. В. Кобищанов, Д. Я. Антипин // Вісник Східноукраїнського національного університету імені В. Даля. – 2011. – № 4 (158), частина 2. – С. 46 – 49.

15. Межрегиональные поезда повышенной комфортности локомотивной тяги – новое слово в пассажир-ском вагоностроении Украины / В. И. Приходько, Е. Ф. Хворост, С. В. Лутонин, О. А. Шкабров и др. // Вагонный парк. – 2011. – № 7. – С. 14 – 18.

16. Llana P. Preliminary development of locomotive crashworthy components / P. Llana, R. Stringfellow // Pro-ceedings of the ASME/ASCE/IEEE 2011 Joint Rail Conference JRC2011, March 16 – 18 2011. – Pueblo, Colorado, USA. – 2011. – P. 11 – 20.

17. Науменко Н. Е. Оценка влияния работы устройств системы пассивной безопасности пассажирского локомотива на его динамическую нагруженность при аварийном столкновении с препятствием на же-лезной дороге / Н. Е. Науменко, И. Ю. Хижа. // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – Д. : ДНУЗТ, 2013. – № 1(43). – С. 154 – 160.





Copyright (©) 2014 Науменко Н. Ю., Хижа І. Ю.

Copyright © 2014-2018 Технічна механіка


____________________________________________________________________________________________________________________________
КЕРІВНИЦТВО
ДЛЯ АВТОРІВ
Правила для авторів