ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА |
![]() |
||||||
|
|||||||
![]() |
Головна
>
Архів
>
№ 4 (2019): ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА
>
7
________________________________________________________ УДК 621.5.042-521 Технічна механіка, 2019, 4, 81 - 91 МІНІМІЗАЦІЯ ВПЛИВУ ІНЕРЦІЇ НА РОБОТУ АГРЕГАТІВ З РУХОМИМИ ЛАНКАМИ DOI: https://doi.org/10.15407/itm2019.04.081 Сокол Г. І., Онищенко А. Т., Нікіфорова Л. В., Молнар Т. С., Савчук В. М.
Сокол Г. І.
Існуючі схеми автоматичних пристроїв пневмогідравлічних систем (ПГС) синтезовані на основі
вимог максимальної простоти конструкції, оскільки надійність пристроїв падає зі збільшенням
кількості деталей. Цей же фактор є гарантією надійності. Відмова від ускладнення конструкції
і прийняття широких меж зміни параметрів системи є основними принципами в ракетній техніці,
що збільшують надійність. Такий підхід до проектування агрегатів може бути безпомилковим за
умови відсутності динамічних режимів роботи і зовнішніх динамічних впливів. Простота
конструкції призводить до появи вторинних динамічних ефектів, таких як чутливість до дії
вібрацій, перевантажень, ударів і пульсацій тиску в трактах, замикання зворотних зв'язків
ПГС літальних апаратів відрізняються високою складністю і наявністю власних динамічних
властивостей у кожній окремій ланці. Висока динамічна напруженість конструкції літального
апарата призводить до необхідності проведення тривалих і дорогих робіт по забезпеченню
точності та надійності. Поліпшення конструкції автоматичних пристроїв можуть бути виконані
шляхом зменшення чутливості рухомої системи агрегату до дії зовнішніх збурень. У них
виконавчі органи кожного даного агрегату з'єднані за допомогою кінематичних зв'язків у
систему з одним ступенем вільності. Рівняння руху виконавчих органів усіх агрегатів
автоматики ПГС мають однаковий вигляд і відрізняються тільки видом функцій, що описують
сили, що діють на виконавчі органи з боку потоку робочого тіла. Таким чином, вирішено
задачу виведення аналітичних виразів, що описують обмеження, які накладені на структуру
агрегатів, кількість їхніх рухомих органів, вид кінематичних зв’язків між ними і взаємну
орієнтацію їхніх робочих рухів. Ураховано, що збуджуюча дія інерції, що виникає при
складних рухах корпусу кожного агрегата, мінімальна. Розроблені кінематичні схеми із
взаємозв’язками рухомих органів, що дозволяють задовільнити отриманим обмеженням. Надані
розробки важливі у проектуванні та проведенні розрахункових робіт у ракетній техніці.
ракетна техніка, агрегати, рухомі ланки, інерція, мінімізація
1. Гладкий В. Ф. Прочность, вибрация и надежность конструкции летательного аппарата. М.: Наука, 1975. 455 с.
Copyright (©) 2020 Сокол Г. І., Онищенко А. Т., Нікіфорова Л. В., Молнар Т. С., Савчук В. М. Copyright © 2014-2020 Технічна механіка ____________________________________________________________________________________________________________________________ |
КЕРІВНИЦТВО ДЛЯ АВТОРІВ ![]() ![]() про етику публікацій ![]() |