ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА
ISSN 1561-9184 (друкована версія), ISSN 2616-6380 (електронна версія)

English
Russian
Ukrainian
Головна > Архів > № 2 (2018): ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА > 8
________________________________________________________

УДК 625.032.4

Технічна механіка, 2018, 2, 90 - 102

ВИЗНАЧЕННЯ ХАРАКТЕРИСТИК ПЕРЕШКОД ДЛЯ НОРМАТИВНИХ СЦЕНАРІЇВ ЗІТКНЕНЬ ПАСАЖИРСЬКИХ ПОЇЗДІВ

Соболевська М. Б., Горобець Д. В., Сирота С. А.

      ПРО ЦИХ АВТОРІВ

Соболевська М. Б.
Інститут технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України
Україна

Горобець Д. В.
Інститут технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України
Україна

Сирота С. А.
Інститут технічної механіки Національної академії наук України і Державного космічного агентства України
Україна

      АНОТАЦІЯ

      На теперішній час актуальними тенденціями розвитку вітчизняного залізничного транспорту є оновлення пасажирського рухомого складу, збільшення швидкостей руху поїздів, орієнтація на європейські стандарти. В конструкції екіпажів швидкісного пасажирського поїзда нового покоління повинні бути інтегровані системи пасивної безпеки (СПБ), які спрацьовують в момент аварійного зіткнення, дозволяють погасити кінетичну енергію удару, зберегти життя пасажирів і поїзної бригади, мінімізувати наслідки аварії. У 2016 році Україна методом підтвердження прийняла стандарт ДСТУ EN 15227:2015 (EN 15227:2008), що відповідає європейському стандарту EN 15227, який регламентує пасивну безпеку пасажирських поїздів при зіткненнях. У цьому стандарті визначено чотири сценарії зіткнень еталонного поїзда, які використовуються при проектуванні і експериментальному відпрацюванні залізничних екіпажів з СПБ. Мета досліджень – визначення характеристик еталонних перешкод в сценаріях зіткнень з урахуванням відмінностей вітчизняного пасажирського рухомого складу від європейського (об’єднані ударно-тягові прилади, різні габаритні і масові обмеження, інші нормативні вимоги та інше). Особливу увагу в статті приділено визначенню характеристик перешкод в сценарії 2 – зіткнення з вантажним вагоном, обладнаним об’єднаними ударно-тяговими пристроями, а також в сценарії 3, який характеризує зіткнення з вантажним автомобілем на залізничному переїзді і є базовим при оцінці параметрів конструкції кабіни машиніста з СПБ. У цьому сценарії вантажний автомобіль є вільно розташованою на залізничному переїз-ді перешкодою з заданими геометричними параметрами, що може деформуватися. У стандарті EN 15227 наведено критерій для розробки моделі перешкоди, що може деформуватися. Розробка такої моделі пе-редбачає створення геометричної моделі перешкоди, побудову її скінченно-елементної схеми і визначення фізико-механічних параметрів. У статті запропоновано геометричну модель перешкоди у вигляді конструкції, що складається з трьох фрагментів (обшивки, серцевини та нижньої частини). Новизною роботи є твердотільна скінченно-елементна модель пластичного деформування перешкоди при ударі кулею. Виконано комплекс досліджень впливу фізико-механічних параметрів перешкоди на характеристику контактної сили. Розроблено модель перешкоди, що відповідає критерію стандарту EN 15227. Вона може бути використана при проектуванні кабін машиніста з СПБ і для оцінки виконання вимог стандарту EN 15227 при аварійних зіткненнях еталонних поїздів відповідно до сценарію 3. Pdf (Український)







      КЛЮЧОВІ СЛОВА

швидкісний пасажирський поїзд, вантажний автомобіль, зіткнення на залізничному переїзді, скінченно-елементне моделювання, модель перешкоди, що деформується

      ПОВНИЙ ТЕКСТ:

Pdf (Український)









      ПОСИЛАННЯ

1. Програма (прогнозна) оновлення рухомого складу ПАТ “Укрзалізниця” на період до 2021 року та її виконання у 2017 році. URL: http://eurotrain.railway-publish.com/assets/files/pdf/1.pdf (Last accessed: 15.09.2017).

2. EN 15227. Railway applications – Crashworthiness requirements for railway vehicle bodies. Brussels, 2008. 37 p.

3. ГОСТ 32410-2013 Крэш-системы аварийные железнодорожного подвижного состава для пассажир-ских перевозок. Технические требования и методы контроля. М.: Стандартинформ, 2014. 29 с.

4. Каталог нормативних документів. URL: http://uas.org.ua/ua/natsionalniy-fond-normativnih-dokumentiv/katalog-normativnih-dokumentiv-2/ (Last accessed: 24.04.2018).

5. Железная дорога – Крушения и аварии: сайт-справочник. URL: http://ru-railway.livejournal.com/ 602638.html?thread=6195726 (Last accessed: 24.04.2018).

6. ГОСТ 3475–81. Устройство автосцепное подвижного состава железных дорог колеи 1520 (1524) мм. Установочные размеры. М.: ИПК издательство стандартов, 1981. 6 с.

7. ГОСТ 21447–75. Контур зацепления автосцепки. Размеры. М.: Государственный комитет стандартов Совета Министров СССР, 1975. 4 с.

8. Кількість ДТП на переїздах і коліях Укрзалізниці у 2017 р. URL: https://info.uz.ua/photo-video/kilkist-dtp-na-pereizdakh-i-koliyakh-ukrzaliznitsi-u-2017-r (Last accessed: 24.04.2018).

9. Проігнорував світлофора: на Львівщині вантажівка ГАЗ зіткнулася з електричкою – 3 постраждалих. URL: https://www.5.ua/regiony/proihnoruvav-svitlofora-na-lvivshchyni-vantazhivka-haz-zitknulasia-z-elekt rychkoiu-3-postrazhdalykh-156313.html (Last accessed: 24.04.2018).

10. Водій вантажівки спричинив ДТП на залізничному переїзді. URL: http://odz.gov.ua/?news=1219 (Last accessed: 24.04.2018).

11. На Донеччині поїзд на переїзді протаранив вантажівку. URL: https://dn.depo.ua/ukr/donetsk/na-donechchini-poyizd-na-pereyizdi-protaraniv-vantazhivku-foto-20180419761978 (Last accessed: 24.04.2018).

12. У Вінницькій обл. на переїзді “КАМАЗ” врізався у потяг, водій вантажівки загинув. URL: https://ua.112.ua/avarii-np/u-vinnytskii-obl-na-pereizdi-kamaz-vrizavsia-u-potiah-vodii-vantazhivky-zahynuv-274317.html (Last accessed: 24.04.2018).

13. Krieg R. D., Key S. W. Implementation of a time independent plasticity theory into structural computer pro-grams. Vol. 20 of Constitutive equations in viscoplasticity: computational and engineering aspects. New York: ASME, 1976. Р. 125–137.

14. Саймондс П. С. Динамика неупругих конструкций. М.: Мир, 1982. 224 с.

15. Cowper G. R., Symonds P. S. Strain Hardening and Strain Rate Effects in the Impact Loading of Cantilever Beams. Providence : Brown University, 1958. P. 46.

16. Оден Д. Конечные элементы в механике сплошных сред. М.: Мир, 1976. 464 с.

17. Гоноровский И. С. Радиотехнические цепи и сигналы: учебник для вузов. М.: Радио и связь, 1986. 512 с.





Copyright (©) 2018 Соболевська М. Б., Горобець Д. В., Сирота С. А.

Copyright © 2014-2018 Технічна механіка


____________________________________________________________________________________________________________________________
КЕРІВНИЦТВО
ДЛЯ АВТОРІВ
Правила для авторів